#euculti

Tibi atya lenne a Megváltó?

2021. február 03. - Euculti

Maga a Tibi atya brand és megalkotói, Magyarország egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb közösségi véleményformálói. Amit ezek a srácok elértek az bizonyítja, hogy jó gondolatokkal és kitartással igenis el lehet idáig jutni. Bámulatos és vitathatatlan teljesítmény, ami példaként álljon mindannyiunk előtt, akik nem celebkedéssel akarnak figyelmet magunknak és gondolatainknak.

Ugyanakkor egy ideje már egyre gyakrabban kérdezgetem magamtól és környezetemtől is, hogy vajon mire akarja Tibi atya használni ezt a figyelmet. Ha az én Facebook oldalamnak ma egy és negyed millió követője lenne, akkor biztosan indulnék a 2022-es országgyűlési választáson. Viszont hogy ők mit akarnak, azt még nem látjuk. A semleges odamondogatáson már túlléptek, viszont amit a napokban csinálnak, az még nem tudatos és profi politizálás. Valahol a kettő között billegnek, és láthatóan maguk sem tudják, hogy milyen irány vegyenek.

Sőt, az elmúlt hetek megszólalásaiból úgy tűnik, mintha Tibi atya kezdene irányt téveszteni. Magyar módra kezdi magát mindentudónak hinni, ami annyira már nem szimpatikus. Mert vagy maga sem tudja, hogy mit is akar, vagy még a közönség nem látja, láthatja az akkor igen jól titkolt célokat.

Tényleg csak annyira futja, hogy egy vendéglátós tiltakozást szervezzen március 15-re? Nem szeretném elkeseríteni Tibi atyát, de ebből nem lesz országos megmozdulás, nem hogy valami több. Persze csatlakozik jó pár vendéglátós, a fanatikus rajongók és a balhéra vágyó fiatalság, de ennyi, nincs benne több. Nem fognak százezres tömegek szolidaritást vállalni, mert mindenkinek meg van a maga baja. Sok más társadalmi rétegnek már évek óta nehéz a helyzete, mégsem vonulnak utcára.

Mert ez már nem csak görbe tükör és szórakoztatás, ahogyan azt a Facebook bemutatkozásban olvashatjuk. Ez már politikai szárnybontogatás. Annak viszont nagyon gyenge. Tibi atya a minap ezt találta üzenni egy párt vezetőjének: „Értem a lelkesedést, csak azt gondolom, hogy amikor egy nemzet ügyét képviseljük, az amatőrizmus megengedhetetlen luxus. Kérlek, fontold meg ezt, mielőtt újra magánakcióba fogsz!”

Hogy amatőr, meg magánakció? Talán. Bár egy párt esetében a magánakció kifejezés önmagában értelmezhetetlen. De hogy egy budapesti vendéglátós, egy Facebook csoport üzemeltetője adjon tanácsokat egy pártnak… hát, nem túl hiteles. Ennél azért több kell a politikához.

Szóval Tibi atya, találja meg gyorsan a saját útját, mert a jól felépített image és követő tábor hamar szertefoszlik, ha az értékes figyelmet ilyen öncélú szervezkedésre és megfontolatlan tanácsokra pazarolja. Azzal sincs gond, ha marad a görbe tükör és a szórakoztatás, mert az láthatóan jól megy. Persze sokkal, de sokkal több van egy és negyed millió ember figyelmében, viszont a görbe tükörnél többhöz Tibi atyának is többet kell mutatnia. Hiszen „a nagy erő nagy felelősséggel jár.” Pókember után ezt Tibi atyának is meg kellene tanulnia.

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd az Euculti Magyarországot a Facebookon is:
https://www.facebook.com/eucultimagyarorszag

A bejegyzés trackback címe:

https://euculti.blog.hu/api/trackback/id/tr9916414674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ménár Atya 2021.02.03. 16:44:07

A március 15. -re szervezett háborgás érthető, de a helyzet miatt elfogadhatatlan.
Szomorú, hogy politikai haszonszerzésre akarják felhasználni ezt a helyzetet amit a vírus okoz.
Ha esetleg nem jön az oltás, ahogy az ígéretek ellenére eddig sem jött, és nem lehet a népet módszeresen védetté tenni, akkor egy ilyen nyitás, tüntetés hatványozni fogja a jelen megbetegedéseket, és újra zárni kell, látható ez már más országokban, nem kellene ebbe a hibába esni nekünk is.
Hallgassunk a virológusokra, járványügyi szakemberekre, felesleges náluk okosabbnak lenni.
Márpedig jelen állás szerint azt mondják, várni kell amíg meg nem lesz a megfelelő átoltottság.
Nyitni csak lassan, és azoknak akik oltattak, így a többiek is rákényszerülnek.
És mindenki aki nyitni akar , az is csak akkor nyithat, ha oltat.

Emmett Brown 2021.02.03. 17:24:01

@Ménár Atya: a gond ott van, hogy a szigor meg a támogatás nincsenek egy nagyságrendben. Jelenleg annyi a lóvé, hogy a bérköltség 60%-át fedezi. Ez azért nem sok mindenre elég (kisebb, esetenként nulla forgalommal, illetve étel esetén szintén kisebb forgalommal ÉS jóval kisebb árréssel), de legalább megjött 3 hónap után.

bréniek 2021.02.03. 17:30:03

"Amit ezek a srácok elértek az bizonyítja, hogy jó gondolatokkal és kitartással igenis el lehet idáig jutni."
Itt adtam fel.
Tudna a poszt írója sorolni pár jó gondolatot? A lopott mémeken kívül, ahol trendinek állítja be az alkoholizmust.
Pár unatkozó hülyegyerek, akik brandet húztak a magyar virtus köré, hogy aki nem okádja le a szomszédját hajnal kettőkor a körúton támolyogva, az nem is igazi ember.

dare 2021.02.03. 17:31:22

@Ménár Atya: Erősen kétlem, hogy politikai haszonszerzésre akarnák ezt felhasználni.
A pártok igen, de Tibi atya biztosan nem.
De ezt csak akkor fogjátok megérteni, ha egyszer a ti megélhetésetek kerülne célkeresztbe, és nem tudnátok senkihez se fordulni ez ügyben.

Motorogre 2021.02.03. 17:37:17

Nem vitás , jogilag pártnak mondta az Atya, de véleménye a közgazdasági alapokat nélkülöző káoszról szól, s mint ilyen megfontolandó: a marihuána mámorban tobzódó szabad fegyverviselésű ifjoncoknak vajon az szabadversenyes egészségügy fog e flastromot tapasztani sebeire ?

törppicur 2021.02.03. 17:38:23

@Emmett Brown: nem vagytok jó helyzetben. Nem is irigyli most senki a vendéglátós szakmát. Általában, békeidőben, külsőslént azt gondolom, a legalább átlagot tudóknak jól megy.
Azt is gondolom, hogy ilyen időszakra (2020-21) nem lehet készülni, és felkészülni sem. Viszont a 60 % és késve is sokkal jobb, mint a semmi. Ez egy olyan biztosítási esemény kifizetése felétek, amire nem volt befizetésetek.
Az, amit adóként egyre több energiát belefektetve gyűjtöget a NAV, nem nyújt rá direkt fedezetet. Döntés kérdése, hogy a kármentéssel meddig megy el a kormány, de amit ad, tudni kell elfogadni. És a későbbiekben tudni kell majd adózni is, legyen hozzá bevételetek.

Fikalnyik Eugén 2021.02.03. 17:42:30

@Ménár Atya:
54.000 melegételt kínáló hely van az országban. Ha csak napi 10 rántotthús elmarad helyenként, számold ki mennyi a húsipar vesztesége. Illetve semennyi, mert már rég láthatod a boltokban az árcímkén a kompenzálást. És ugyanez a mezőgazdasági termelőnél, a péknél stb. Nem a büdösparasztadócsalófeketéndolgoztatóvizezetttejfölöspapírrántotthúsos vállalkozóról van szó, hanem az egész gazdaságról.
Közben pedig kettesével grasszálnak a nyuggerek a teszkóban...

Ménár Atya 2021.02.03. 17:48:44

@Emmett Brown:
Ha logikusan nézzük akkor most a szigornak kell nagynak lennie.
A támogatás mértéke, érdekes vita tárgya lehet.
A feleségem cégénél 3 hónapig 80 % volt a támogatás tavasszal.
A 60 % épp fedezi talán a létszükségleteket, lehetne 80% inkább, ez igaz.
De ha azt veszem, hogy a 2009-es arányaiban sokkal kisebb válság alatt, lófaxt nem adtak, hanem még a semmit is megvonta az előző szoci kormány, akkor most lényegesen jobb azért a helyzet.
Én bízok benne hogy minél előbb elkezdődhet a tömeges oltás, és akkor nyithatnak lassan mindenhol.
Rajtam nem fog múlni, hogy költsem a pénzem náluk.
Szerintem hamar visszaáll a bevétel.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.03. 17:49:31

A mindentudással nem lenne baj, ha nem párosulna akkora arccal, mint amekkora neki van, vagy legalább lenne hozzá tényleges tudása, de nincs. Vagy legalább szórakoztató lenne közben, de nem az.

Mindettől függetlenül azért érthető az elkeseredése is. Vendéglátósként neki nyilván iszonyú nehéz most és a kisebbeknek még nehezebb. Nem biztos, hogy a lázadás a legjobb módszer, de azért átérzem a helyzetét. Azt már csak én teszem hozzá, hogy a kormányzat is lehetne kompromisszumkészebb az ügyben.

dare 2021.02.03. 17:54:11

@törppicur: Oké ez a bértámogatás, de azokkal mi a helyzet, akik városokon kívül, teszem azt faluban egyéni vállalkozók, és maguk viszik az üzletet?
Tehát nincs alkalmazott, mivel egyedül is képesek elvégezni a munkát.
Ők kevésbé számítanak, mint az alkalmazottat tartók?

Emmett Brown 2021.02.03. 17:59:46

@törppicur: hiszen az adó definíciója, hogy arra költik amire akarják, és nem ad semmire fedezetet, csak max arra, hogy nem basznak meg, ha nem fizeted be.

Többszázezer emberről van szó, ez itt már messze nem "biztosítási esemény", hanem társadalmi ügy. És nem mellesleg gazdasági is, csak a kormány még nem jött rá, hogy így lehet elkerülni a gazdaság befulladását.

Ménár Atya 2021.02.03. 18:05:20

@Fikalnyik Eugén:
Figyelj, én már rég számolgattam ezt.
Ez a helyzet senkinek sem jó.
A vendéglátósoknak sem, és a rátelepedő beszállítóknak sem, és az azokra telepedő egyéb kiszolgáló,szállító,szervízes stb cégeknek sem.
Ezért kell oltatni minél előbb, és nyitni.

Emmett Brown 2021.02.03. 18:13:27

@Ménár Atya: a tavaszi az sokkal jobb volt. Itt nem csak az egyéni létfenntartásról van szó, nyilván az sem egyszerű, de jobb esetben családilag megoldható (ami nyilván felveti a kérdést, hogy mivégett ilyen gecimagasak a közterhek, hogy ha törvényileg köteleznek a szopóágra, akkor kb csak egy álarcot dobnak mellé).

Viszont cégek tömegei kerülnek lehetetlen helyzetbe, amit épeszű, az ország érdekét előtérbe helyező kormány nem akarhat. Miközben Laposa magának kiutalja a komplett éves nettó árbevételét mert csak (ami kb annyi, mint amennyit a cégem befizetett 18-19ben állambácsinak).

kárárámaispj 2021.02.03. 18:38:57

"Nem fognak százezres tömegek szolidaritást vállalni, mert mindenkinek meg van a maga baja. "
Hát meg esetleg felfogják a tömegek, hogy ezek a zárások nem azért vannak, mert a patásnak így tetszik...
Tüntessünk a vírus ellen, hátha elmegy.. Bravó

kárárámaispj 2021.02.03. 18:41:16

@Emmett Brown:
"a gond ott van, hogy a szigor meg a támogatás nincsenek egy nagyságrendben. Jelenleg annyi a lóvé, hogy a bérköltség 60%-át fedezi."
És mennyit szeretnél mégis? Most komolyan kérdezem. Nem dolgozhatsz, nem nyithatsz ki, nem csinálsz semmit. Viszont a hiteledet nem kell fizetni, és ki nem rakhatnak az albérletből. Nem ideális? Nem.

kárárámaispj 2021.02.03. 18:42:56

@Fikalnyik Eugén:
"Ha csak napi 10 rántotthús elmarad helyenként, számold ki mennyi a húsipar vesztesége."
Mér, szerinted az embereknek az e két választása van, hogy étteremben zabál, vagy nem zabál? Baszki, gazdasági zseni vagy.

törppicur 2021.02.03. 18:44:45

@Emmett Brown: biztosítási esemény bizony.
Mi álljuk azt a 60%-ot. Nem mondom, hogy ne segítsen az állam, mert segítsen, kármenteni. De ha a 60 helyett 100-at ad minek dolgozni?
Ti most katasztrófasújtotta terület vagytok. Sajnálunk benneteket, az államon keresztül támogatunk is. Szerintem kb. örülni kell annak, ami van. Egy földrengéskor sem szoktak azért visszaküldeni egy bála takarót, mert zöld színű és csak 120*200 cm-e, és jobb lenne kék 150*220-as.
Remélem nem lesz rendszer ebből a bezárásból, enni-inni én is szeretek.
Viszont pl a mezőgazdászoknál aszályra, sok csapadékra, jégesőre, fagyra stb. képeznek alapokat, amiket az állam kiegészít. Nem hallottam még arról, hogy most a vendéglátósok azon ficeregnének, hogy létrehoznak egy olyan alapot, ami sötét időszakokra segít. Korábban sem ez a szekció volt elhíresülve a kiemelten jó adómorálról. Azt tudnám támogatni, hogy legyen valami káralap, az állam is szálljon be, de annak nem vagyok híve, hogy kapni-kapni-kapni, még ha rossz idők járnak is.

törppicur 2021.02.03. 18:48:17

@Emmett Brown: Félreérted. Nem törvényileg kényszerítenek benneteket szopóágra, hanem vírusterjedés korlátozására intézkednek.
Nem ti vagytok a cél, csak rosszkor vagytok rossz helyen.
Az utóbbi 10 évben hány jó évetek volt többek között az állami intézkedések miatt is (dolgozni nyilván kellett közben)?

kárárámaispj 2021.02.03. 18:50:32

@törppicur:
Azt még tedd hozzá, hogy rekordbevétel volt idén a Balatonon. Oké, ez csak egy része az ágazatnak, de ne sírjon már mindenki, hogy az egész ágazat szarban van.

dare 2021.02.03. 18:56:39

@kárárámaispj: Az ágazat egy része van bajban.
Így jobb?

Emmett Brown 2021.02.03. 19:00:44

@kárárámaispj: a tavaszi konstrukció például jöhetne, az sokkal jobb volt. Az emberek is jobban járnak, és a cégeknek is kisebb a bukó, de ez még mindig csak a bérköltség. Ezen felül lehetne még az állandó költségekkel is kezdeni valamit, arra is jöhetne valami azoknak, akik a normál működési időszak bevételének X százaléka alatt van (lehet sávos is akár). Ennek az alapja lehetne a 19es év eredménye például.
A hipa felezése nettó parasztvakitás, nullának a fele is nulla.

frikazojd · http://kocs.ma 2021.02.03. 19:02:28

tibiatya egy korlátolt fasz, néha véletlen igaza van, gyakrabban meg nem. mint bárki 80-as IQ felett.

Emmett Brown 2021.02.03. 19:07:58

@törppicur: ti álljátok? A két karantén alatt kapott támogatás majdnem eléri a tizedét annak, amit 19ben fizettem be az államkasszába mindenféle címszó alatt.

A minek dolgozni, ha meló nélkül is jön a 100 meg nyilván értelmezhetetlen, hiszen te is írod, hogy az adómorál nem 100%os, ebből elég logikusan következik a válasz.

Emmett Brown 2021.02.03. 19:16:53

@törppicur: ezzel egyet is lehetne érteni, ha nem mehetne egy csomó egyéb nem-létfontosságú-emellett-tömeget-generáló tevékenység szabadon.
Klasszik 80-20as eloszlás egyébként a dolog.

Ménár Atya 2021.02.03. 19:23:03

@kárárámaispj: Talán úgy érti, hogy azt a tíz husit a német meg az angol turista ette volna, és akkor az hiányzik.
Hidd el, nem jó ez senkinek, gyorsan ki kellene mászni valahogy.

Ménár Atya 2021.02.03. 19:33:03

@Emmett Brown: Mondjuk nem tudom mire gondolsz a geci magas közterhekre, 2009-ben sokkal nagyobbak voltak.
Akkor fletó szipogva lemondott, mi meg itt maradtunk semmi bevétellel, és sok közteherrel, sokan meg hitelekkel, amit egy percre sem függesztettek fel, helyette végrehajtást hajtottak végre .
Ennél azért most sokkal jobb a helyzet szerintem.
Ez a válság most szerencsére nem érintett egyelőre súlyosan, nem kellett semmilyen könnyítést kérnem semmiben, és megértem azokat akik most kénytelenek várni a nyitást, de nem sok választás maradt.
Ahogy olvasom a virológusokat, nem szabad még nyitni, ki kell húzni valahogy, ebben segít az állam, utána pedig gyors lesz a helyreállás, mert mindenki utazni ,éttermezni , szórakozni akar.
Hétvégén körbeautóztam a balatont, rengetegen voltak láthatóan hasonlóan mint mi is, csak kicsit kimozdulni már.
De pocsék ,hogy még egy kvt sem lehet meginni, de ez van, a jobbik eszem elfogadja .
Pedig még rizikó csoportban sem vagyok.

pet77 2021.02.03. 19:35:22

Elég vicces az, hogy minden vis majorért a kormány a hibás!!! Ennyi erővel ez a magát szerényen "atyának" hívató köcsög tüntethetne a napsütés vagy a felhők ellen is!!!!

dare 2021.02.03. 19:38:17

@Emmett Brown: Amúgy ez a legnagyobb vakítás, hogy azért nem lehet nyitni sehogy, mert akkor berobban a vírus.
Vannak nyitva kocsmák úgy, hogy ki van téve egy pár csomagolt szendvics egy asztalra.
Más étkezdék, ahol elvitelre lehet csak fogyasztani, az meg csak vegetál.
Hozzá voltak szokva a vendégek, hogy bent étkeznek.
Hideg van, kint nem akarnak enni, és jóval kevesebb a forgalma így.
Már az alkalmazott depressziós emiatt, és nem is a vállalkozó.
Eközben maszk nélkül jár szinte mindenki, most is egy ember tartott rokonlátogatást a faluba, és lefertőzött kivétel nélkül mindenkit.
Biztos vagyok benne, hogy ha korlátozásokkal nyitnának a vendéglátósok, nem ugrana meg akkor sem kiemelkedően a fertőzöttek száma, mivel jelen pillanatban is MAGASRÓL TESZ AZ EMBEREK TÖBBSÉGE AZ EGÉSZ VÍRUSRA!!!
A vendéglátósok nem tudnák ezt drasztikusan überelni, vicc amilyen fertőzések alakulnak most is ki.

Ménár Atya 2021.02.03. 19:50:53

@dare: Te hol élsz valami barlangban?
Én azt látom, hogy a többség betartja az intézkedéseket.
Ha nem lennének, leállna az eü 3 héten belül.
A korlátozások nem megállítják, csak lassítják, pont a hülye felelőtlen pöcsök miatt szükséges, akik megszegnek mindent, mert ugye nekik senki ne mondja meg mit lehet.
Na ezek akik szarrá fertőznek.
Eddig az volt az ellenzéki mantra hogy mindent zárni kell, most meg mindent nyitni.......
Komolytalan.
Most vegyük a te példád.
Ha egy rokonlátogató idióta lefertőz mindenkit, akkor szerinted hogy terjedne a vírus, ha mindenki úgy járhatna ahogy akar és oda ahova akar.
Hát kb minden ledöglene.

kárárámaispj 2021.02.03. 19:59:17

@Emmett Brown: "A hipa felezése nettó parasztvakitás, nullának a fele is nulla."
Na, szóval, azért nem csak ti vagytok a világon. Ha tetszik, ha nem másoknak sem fenékig tejfel.
Nem tudom, melyik konstrukció volt tavasszal. Most ugye elvileg (amennyire én tudom) kiadás nincs - bérleti díjat nem szednek, 60% fizetést átvállal az állam, hitelt nem kell fizetni.

Nem az a baj inkább, hogy minimál alá voltak bejelentve az emberek, aztán annak a 60%a az éhenhaláshoz elég csak?

dare 2021.02.03. 19:59:41

@Ménár Atya: Te hol élsz, városban?
Szerinted falun hordanak maszkot?
Jelenleg falun vagyok egyébként.
Bírom azt, mikor a saját kis bubiját az illető az ország egészére érti.

kárárámaispj 2021.02.03. 20:01:14

@Ménár Atya:
"Hidd el, nem jó ez senkinek, gyorsan ki kellene mászni valahogy."
Szerintem senki nem gondolta, hogy jó lenne. És szerintem mindenki azon dolgozik, hogy kimásszon.
Az angol meg a német turista akkor sem fog jönni, ha minden kinyit, szóval az hiányozhat, nem azon múlik.

Emmett Brown 2021.02.03. 20:05:59

@Ménár Atya: ha Gyurcsány a mérce, az már régen rossz.

dare 2021.02.03. 20:09:18

@kárárámaispj: A nagykörúton kívül is van élet.
Vagy azt gondolod az ország összes vendéglátójában csak angol meg német turisták fogyasztanak.

kárárámaispj 2021.02.03. 20:10:54

@dare: Te apám, te be vagy baszva?
"Amúgy ez a legnagyobb vakítás, hogy azért nem lehet nyitni sehogy, mert akkor berobban a vírus."
Lásd Olaszország, lásd Németország, lásd az egész világ.

"Vannak nyitva kocsmák úgy, hogy ki van téve egy pár csomagolt szendvics egy asztalra."
WTF?
"Más étkezdék, ahol elvitelre lehet csak fogyasztani, az meg csak vegetál.
Hozzá voltak szokva a vendégek, hogy bent étkeznek."
Hát most meg mivel bent nem lehet, megszoknak mást.
"Hideg van, kint nem akarnak enni, és jóval kevesebb a forgalma így."
Igen, senki nem mondta, hogy ugyanakkora forgalma lesz. Nem kint kell enni, hanem otthon, nem gondolod?
Már az alkalmazott depressziós emiatt, és nem is a vállalkozó.
"Eközben maszk nélkül jár szinte mindenki, most is egy ember tartott rokonlátogatást a faluba, és lefertőzött kivétel nélkül mindenkit."
Bravó. De azért nyissanak ki a kocsmák, legyen bulika, mert akkor nem fertőz senki.

"Biztos vagyok benne, hogy ha korlátozásokkal nyitnának a vendéglátósok, nem ugrana meg akkor sem kiemelkedően a fertőzöttek száma, mivel jelen pillanatban is MAGASRÓL TESZ AZ EMBEREK TÖBBSÉGE AZ EGÉSZ VÍRUSRA!!!"
Nem. Csak a paraszt falubelijeid.. Mondd már el, hogy ha a jelen korlátozásokra tesznek magasról, akkor a kocsmában hirtelen szabálykövetőek lesznek? Miért?

"A vendéglátósok nem tudnák ezt drasztikusan überelni, vicc amilyen fertőzések alakulnak most is ki."
"Bírom azt, mikor a saját kis bubiját az illető az ország egészére érti."
Jaja. Szóval lehet, hogy nálatok teljesen mindegy, hogy a falunapon vagy a kocsmában fertőződtök meg, de mondjuk a bulinegyed ha kinyit, akkor egy este 50ezer ember kocsmázik. Az pedig berobbantja a járványt rendesen.

Egyébként tényleg nem furcsállod, hogy a világon mindenütt pont ugyanazokat a lezárásokat csinálják? Mi még istenesen is vagyunk a cseh, osztrák, szlovákhoz képest...

kárárámaispj 2021.02.03. 20:14:08

@dare: Szövegértés.
Alap felvetés ez volt
""Ha csak napi 10 rántotthús elmarad helyenként, számold ki mennyi a húsipar vesztesége."
Ez azért nem igaz, mert az emberek pont ugyanannyit esznek mint eddig, szóval a húsipar pont ugyanott van.
Erre jött az, hogy de nincsenek angol meg német turisták, tehát kevesebbet fogyasztanak.
Ez viszont azért hamis dilemma, mert ha kinyit holnap mindenki, attól még mindig nem lesznek turisták - a németeknél konkrétan kijárási tilalmak vannak, nem turistáskodás.

dare 2021.02.03. 20:15:59

@Ménár Atya: Amúgy annyira félreviszitek mindig az egészet azzal, hogy minden vendéglátós egy terrorista, akik csak minél nagyobb halálozási számokat akarnak azzal, hátha a kormány így megbukik.
Ők nyitni akarnak korlátozások nélkül, és ez a szegény kormány csak védekezik a sok terrorsejt ellen.
Baromi idegesítő.

dare 2021.02.03. 20:23:47

@kárárámaispj: Minden szuper, minden remek, én meg be vagyok baszva.
Akkor maradjunk is ennyiben.

Emmett Brown 2021.02.03. 20:40:15

@kárárámaispj: nyereséges működésből kevesebbet fizetni nyilván jó dolog, én is kedvelném. De ez alapvetően egy win-more dolog, nem ez kellene legyen a fő csapásirány.

Bérleti díjat kell fizetni (nem tudom, honnan vetted, hogy nem, nyilván sok helyen lehetett dealelni, de ott sem full mentesség van, hanem egy része most, a maradék meg gyűlik ameddig jobb nem lesz). Rezsi is van, nyilván kevesebb, de akad, könyvelő, pénztárgép, terminál vannak, hűségidős net+telefon+tv, távfelügyelet, bank, autó ha van, stb. Készletekből egy csomó megfáradt. Ezek egyesével nem vészesek, de együtt már nagyon nem esik jól, főleg ha nem jön be semmi.

Nyilván sokan vannak 16 órás minimálon szinte mindenhol, és ez most nem jön jól, de a rendes fizuval már tényleg tömeges csődök lennének.

Tavasszal pl a szervízdíj is beleszámított az alapbérbe (azaz a februári tisztán kapott jövedelem volt az alap).

dare 2021.02.03. 20:53:52

@kárárámaispj: Amúgy mindig ez a bulinegyed meg a bulika a válasz minden korlátozás felülvizsgálatára.
Értük aggódok amúgy a legkevésbé, de mégis mindenre csak ez a válasz érkezik.
Egyre kevésbé érdekel már a pártpolitika, mert ez a kommunikáció, ahogy ti mindenkit csípőből degradáltok, az már egyre kevésbé elviselhető.
Egyre nehezebb jópofát vágni már ehhez.

Ménár Atya 2021.02.03. 21:04:13

@dare:
Tehát akkor a falusiak miatt nőtt meg a betegek száma...........
Én városban, és itt hordják.
Bírom azt, mikor a saját kis bubiját az illető az ország egészére érti. :)

dare 2021.02.03. 21:08:21

@Ménár Atya: Szerinted minden városban kötelező a maszkhordás külterületen?
Csak úgy kérdem, olyan jól informáltnak tűnsz.

Ménár Atya 2021.02.03. 21:14:15

@dare: Hol írtam én ilyet?
Én sajnálom őket, és velük együtt magam is.
Ha lehetne mennék, de nem lehet, mert azzal rosszat tennék azokkal akik veszélyeztetettek, ill azokkal akik más miatt kellene hogy eü szolgáltatáshoz jussanak de nem tudnak mert a vírus miatt lekötné a teljes eüt.
Szerintem vagy nem olvasol figyelmesen, vagy elbeszélünk egymás mellett.
Én próbálom objektíven nézni, és az olvasottak,hallottak alapján, (nem orbángyurcsány) a szakendrók szerint még várni kell, kerülni zárt térben a tömeget.
Sajnos ami mellőzhető az pont a vendéglátás.
De ne hidd hogy ez örömteli lenne bárkinek is.
Neked nincs elég bevételed, más meg attól depis, hogy nem tud elmenni lazulni, gyakorlatilag be vagyunk zárva.
Ha józan ésszel gondolkodik az ember, nem sok választás marad, egy rossz időzítés és minden még rosszabb lesz.
Ha az Eu nem teszetosza bürokraták halmaza lenne akkor már javában oltanák a tömegeket, de elkúrták.
Ha te vendéglős vagy, megértelek hogy depizel, de nyitás szerintem nem lenne jó még.
Túl nagy kárt okozna.

Ménár Atya 2021.02.03. 21:17:33

@dare: Nem. Még kerületenként is változik.
Szerintem nem a maszk a megoldás, hanem a kontakt kerülés, de ezt nem tartják be.
Semmi csoda nincs ebben, amíg nem érint személyesen nem hiszed el hogy ez veszélyes, ha a haver, rokon lepukkad azonnal maszk szemüveg gumikesztyű......
Ilyenek az emberek, apámmal is meg kellett küzdenem, de még most is hibázik, és ő már nem fiatal.

dare 2021.02.03. 21:33:57

@Ménár Atya: Nem vagyok vendéglős, de sokat ismerek (közeli hozzatartózom is van).
Látom min mennek keresztül, és zavar az, hogy ahogy te is fogalmazol, elbeszélünk egymás mellett a problémával való foglalatosság helyett.
Pontosabban nem nekünk kellene vele foglalkoznunk, hanem a mélyen tisztelt kormányzatnak, de ők mindig ott lyukadnak csak ki, hogy még nincs itt a bulika ideje.
Ezt fújják ráadásul a kormány szimpatizánsai is, megspékelve azzal, hogy mindenki aki a jelenlegi korlátozások felülvizsgálatát vagy korszerűsítését kéri, az a halált, a dögvészt, a pusztulást akarja az országnak.
Csak velük érzek, én ezt az elhiszem hogy ez nem örömteli most sokaknak érzést egy kicsivel jobban átérzem.
De ez ugyanúgy vonatkozik a szociális dolgozókra, de ezen poszt alatt most nem ők a téma.

Nem írtál ilyet, valószínűleg megint csak az lehetett, hogy félreértettük egymás.

NotaBene 2021.02.03. 21:40:05

Tibi atya a facebookon világosan leírja :A feladatunk a következő: meg kell fordítanunk a közvéleményt, és ha kell, tollakat tűzni a valagunkba és eltáncolni, hogy megértsék: ez nem politikai ügy, hanem ötszázezer magyar túlélési harca. Ma ezt még nem érti mindenki, ezért ha holnap kimegyünk tüntetni, az országot megosztjuk, Orbán leméri szépen a közvéleményt, és arra fog jutni, hogy a magyar emberek jobban félnek a vírustól, mint amennyire értik az alkotmányos jogokat, a vállalkozót meg bűnözőnek, de legalábbis kuláknak tartják.
Alig több, mint egy hónapunk van fordítani ezen, ehhez viszont akárhány követővel is édes kevés vagyok, segítséget kérni azoktól a hírességektől, akikkel együtt nem vagyok édes kevés, pedig idő, mert az én napom is 24 óra, miközben én is magánvállalkozásként teszem, amit teszek.
Ami a célom mindezzel: hogy ne legyen tüntetés. Hogy a csőre töltött, egymásra szegezett fegyvert végül mindenki leengedje, és úgy távozzunk az asztaltól, hogy - még ha egyikünk se lesz maradéktalanul boldog a végkifejlettől - mindenki túlélje.
Hogy a választók mindezek után hogyan ítélik meg az elmúlt éveket, az már egy másik fejezet, azt a meccset játsszák egymással a politikusok. Nekünk most annyi a dolgunk, hogy megértessük:
ötszázezer dolgos honfitársunk - alkalmazottól a tulajdonosig - érték, akiket támogatni kell.
Köszönöm a figyelmet, nemsokára jövök a további részletekkel.
(ja, és nem, nem akarom én sem ezt az ügyet szavazatokra váltani és politikai pártot bejegyezni. Szentül hiszem, hogy az országnak több polgárra van szüksége, nem több politikusra)

dare 2021.02.03. 21:44:29

@Ménár Atya: Ha nem a maszk a megoldás, hanem a kontakt kerülés, akkor nem kéne tényleg felülvizsgálni ezeket a járványügyi szabályokat?
Annyiban igazat adok, hogy nem érint személyesen (még nem kaptam el), de rengeteg ember viszont igen az ismeretségi körömből, és jól láttam (és látom most is), hogy ki milyen tünetekkel vészeli át.
Falun azt is tudják ilyenkor a betegről, hogy mikor fürdették meg a kórházban, és sok víruson átesett emberrel is beszéltem már különböző korcsoportokból.

dare 2021.02.03. 21:53:09

@NotaBene: Meg mertem volna esküdni rá, hogy valahogy így gondolkodik.
De ezt senki nem fogja elhinni a Fidesz szimpatizánsai közül neki, ezért maradni fog a nem lehet kinyitni, mert akkor több lesz a halott lemez.
Még március végén is ezt fogják fújni, szóval én egy kicsit se vagyok meggyőződve arról ( látva a reakciókat a felvetésre), hogy valami alku ki fog tudni alakulni köztük.

kárárámaispj 2021.02.03. 21:55:45

@dare: Te szerencsétlen, nem működik semmi sem rendben. NEM LÁTOD? AZ egész nyomorult világ nem működik semmi úgy mint másfél éve. Nem tűnt fel?
Mi a jó istent nem lehet azon megérteni, hogy ha sok ember van egy zárt térben huzamosabb ideig, akkor az növeli a fertőzés veszélyét? Ez bazmeg nem agysebészet. Tehát minimalizálni kell ennek a számát. Vannak dolgok ahol muszáj nyitva lenni, meg vannak dolgok amiknek nem. Ilyen a vendéglátás.
Tényleg nem látod a logikai baromságodat, hogy "nem tartják az emberek a maszkviselés szabályait" és "szabályozottan nyitni kéne" üti egymást? Vagy, hogy "egy ember végigfertőzte a falut, tehát nyissuk meg a kocsmát, hadd ücsörögjön ott az is, aki még nem kapta el????

kárárámaispj 2021.02.03. 21:56:57

@dare:
"Ha nem a maszk a megoldás, hanem a kontakt kerülés, akkor nem kéne tényleg felülvizsgálni ezeket a járványügyi szabályokat?"
De. És pont neked. Rád vár a világ, hogy kioktasd a járványügyeseket.

kárárámaispj 2021.02.03. 22:04:01

@Emmett Brown: "nyereséges működésből kevesebbet fizetni nyilván jó dolog, én is kedvelném. De ez alapvetően egy win-more dolog, nem ez kellene legyen a fő csapásirány."
Nem. Ez a lose less csapásirány. Ugyanis lehet, hogy van némi bevétel, de mondjuk fele mint tavalyelőtt.

Ha önkormányzati bérlemény akkor önkormi dönt, dönthet máshogy, de én olyan helyen jártam, ahol nem kell. Ha magánszemélytől bérled, akkor azzal meg lehet tárgyalni. Már bocs, szerintem őszintén nincs olyan hülye a világban, aki lezárás alatt annyit fizetne mint főszezonban.
Akkor meg mondj fel, és annyi.
"Rezsi is van, nyilván kevesebb, de akad," - maradjunk abban, hogy azért minimális
Egyébként senki nem mondja, hogy rózsás a helyzetetek. Azt viszont azért ne add be, hogy egy vendéglőtulajnak annyira nagyon megterhelő a telefont meg a tévét kifizetni, ha nem jön be semmi. Komolyan.
A könyvelőt meg esetleg ki is lehet rugni, ha nincs semmi beadnivaló.

dare 2021.02.03. 22:08:24

@kárárámaispj: Mikor ilyen vehemenciával nekem esnek, akkor mindig egy kicsit meg tudok nyugodni.
Vannak sokkal okosabb emberek, akik sokkal jobban látják ezeket a dolgokat, és nekem ez jó érzés ilyenkor.
Igyekszem megérteni a helyzetet, nem vagyok olyan tudással felvértezve mint te, ezért kérlek egy kicsivel több türelemmel viseltetni irányomban.

A második kommented pedig ne nekem címezd.

Emmett Brown 2021.02.03. 23:11:56

@kárárámaispj: számviteli törvényről hallottál-e már?
Elhiheted, nem véletlenül mondja mindenki, hogy amit nagy nehezen végre hajlandóak voltak adni, az igencsak karcsú. De hidd csak nyugodtan, hogy jobban tudod, szerencséd van, mert nemsokára bagóért be tudsz szállni a bizniszbe, és megmutathatod, hogy mekkora májer vagy.

kódex 2021.02.03. 23:29:52

Az írásod egyetlen mondatába sem tudnék belekötni, alapvetően igazad van. Csak az egész egyben olyan..., se hús, se hal. Lehetsz egy józan értelmiségi - de akár egy kormánypárti vagy éppenséggel ellenzéki provokátor is (a puhányabb fajtából). Valószínűleg egyik sem vagy, de csuklani sem fog senki a mondandódtól. Márpedig aki ma egy rendes csuklást sem képes kiváltani felebarátaiból, az lassú kimúlásra ítéltetett. Az egyetlen dolog, ami a mentségedre szól, hogy valószínűleg üdítően fiatal vagy, és látod hogyan égetik magukat a boomerek körülötted, ezért nem mersz határozott álláspontot foglalni... Pedig eljön majd az az idő.

kárárámaispj 2021.02.03. 23:47:14

@dare:
"nem vagyok olyan tudással felvértezve mint te,"
Hát, ja. Nagyon kevés ember hallott még arról, hogy légúti betegség zárt térben tömegben jobban terjed. Ez ilyen újfajta tudományos eredmény.

kárárámaispj 2021.02.03. 23:56:03

@Emmett Brown:
"számviteli törvényről hallottál-e már?"
Hallottam. Viszont szerintem mutasd már meg azt a könyvelőt aki pénzt kér azért, hogy a nyilvánvalóan nullás igazolást beküldje. Egyébként tudtommal te is megteheted, nem kell könyvelő.
Már bocs, de azt várod el komolyan, hogy te, a vendéglátós, a könyvelő, a hely tulaja, konkrétan a mindenki pont ugyanannyit keressen, és legyen jól úgy, hogy közben nem csinál semmit, és az állam eltartja? Megint elhiszem, hogy nem rózsás a helyzet. Komolyan. De ha békeidőben fizettél 150et a könyvelődnek, és most is azt várja el, akkor arról azért ne az állam meg a kormány tehessen. Vészhelyzet van. Probléma van. Ha nem képes a könyvelőd a nulla munkáért nulla pénzt kérni akkor rúgd ki. Tudok olyat, aki most ingyen megcsinálja a semmit, ha utána nála maradsz.

"Elhiheted, nem véletlenül mondja mindenki, hogy amit nagy nehezen végre hajlandóak voltak adni, az igencsak karcsú."
Elhiszem. De emellett biztos vagyok abban, hogy nincs az az összeg amire azt mondták volna, hogy "neee, ennyit nem akarunk, ez sok" vagy hogy " elégedettek vagyunk"
"nemsokára bagóért be tudsz szállni a bizniszbe, és megmutathatod, hogy mekkora májer vagy."
Eszem ágában sincs beszállni. Suszter a kaptafánál.

ember100 2021.02.04. 00:11:13

Helló !

A baj nem az Atyával van hanem a helyzet állami kezelésével .
Ahogy NEM kezelik ezt a helyzetet. Az nem megoldás hogy zárj be és halj éhen .
Kirúgott emberek ezrei vajon mit fognak csinálni miből fognak megélni ?
Már az is megoldás lenne ha minden második asztalnál ülhetnének , óránként , vendégenként fertőtlenítés lásd meki .
Az államnak a befizetett adóforintjainkból kötelessége gondoskodni a zemberekről. Pl. A megszállt berlinben a ruszkiknak kellett odavinni az élelmet a lakosságnak.
Demagógósz DE NEM a lölőnek kellett volna kitömni a zsebét , stadiont gründolni..... stb.
Gondolkozzatok el Ti mit tennétek ?
Pandémia van .
TELJES kijárási tilalom van.
NEM kaptok kaját .
NINCS áram .
NINCS víz.
5 nap után mit tesztek ??????

ember100 2021.02.04. 00:19:55

@kárárámaispj:
Helló !

Végül is igazad van :)
Mert az éttermi zárt térben TERJED a vírus , viszont a pláza, kaszinó , madaras tecsó .... NEM TERJED !!!!!!!!
Talán a szankciók ÉSSZERŰ szabályozásával többet lehetne tenni a zemberekért.
Pl. 4 m2 / ember a boltokban éttermekben.....

Ménár Atya 2021.02.04. 06:38:29

@ember100:
Bocs de nem érted a lényeget.
Madaras tesco stb az ellátás miatt kell hogy nyitva legyen.
Az étterem, kocsma , szálloda ennek nem része, ezért korlátozzák.
Nem azért mert a gonosz kormány pont ezekkel akar kiszúrni, hanem azért,mert pont ott a legnagyobb a veszélye annak ,hogy továbbadják a vírust.
De kb mindenhol így tesznek , nem csak nálunk.

Ménár Atya 2021.02.04. 07:02:23

@dare: Ezzel csak annyi a gond, hogy ha a kormány zárni akar , akkor az ellenzék nyitni, ha a kormány nyitna akkor az ellenzék zárna.
Ha a kormány orosz vakcinára szerződne akkor az eu és az ellenzék azonnal vétózna,mondva csinált problémákra hivatkozva tiltana.
Amikor nincs " jó nyugati vakcina" azonnal szalonképes az orosz, igaz csak 52 % hatékonyságú, aztán mivel kevesebb az osztható vakcina, máris 74% hatékonyságú az orosz, most hogy kiderült beláthatatlan időn belül jön a nyugati, az orosz már 91% hatékonyságú, és jó lenne nyugaton is........
Szóval az ellenzéki politikusok elmehetnek a prosti édesanyjukba.
Más faszával akarják verni a csalánt, nekik semmi nem drága.
Nem a vendéglősökért aggódnak, hanem azt szeretnék, minél jobban bedögöljön az eü, a gazdaság, és nem érdekli hány ember hal meg.
2009-ben is leszartak mindenkit.
Ne felejtsük el, ezért buktak meg akkor is

Ménár Atya 2021.02.04. 07:05:30

@dare: Lehetne.
Még jobban kellene zárni, csak az ellenzéki politikusok azonnal az ellenkezőjét mondanák ennek, de nyitni is lehetne, akkor az ellenzék zárni akarna.
Ezt teszik múlt év márciusától.
A falu és a város más.
Városban könnyebben robban bármilyen betegség, és nehéz izolálni a betegeket.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.04. 08:00:35

@Ménár Atya:
"Nem a vendéglősökért aggódnak, hanem azt szeretnék, minél jobban bedögöljön az eü, a gazdaság, és nem érdekli hány ember hal meg.
2009-ben is leszartak mindenkit."
Most tegyük félre az ilyen faszságokat, mert ezek azok.
És gond bele abba, amit mond, mert van benne igazság.

A kaszinók nem részei az ellátásnak és mégse vonatkozik rájuk. Naná, mert mind jóelvtárs kezében van.
Hol a legnagyobb a veszélye annak tovább adják? A színházban vagy az óvodában? Az óvodában. Az óvoda az egy igazi víruspiac, ahova beveszik a gyerekek a saját vírusaikat és elcserélik a társaikkal. Ezt minden szülő tudja, akinek kölyke hozott már haza egy jó kis fosós-hányóst, amivel az egész család hétvégi programját megoldotta.
Na, igen, de a színház pár ezer embert frusztrál, az óvoda meg 1 milliót. Azaz világosan látszik, hogy nem tisztán járványügyi, vagy gazdasági, hanem politikai megfontolás is játszik.
A pártoktól elvon 1 milliárdot, mert kell a pénz, de ez nem tartja vissza attól, hogy tízmilliárdokat adjon az egyházaknak, vagy külföldi petprojectre. A budapesti szállodákat kizárják a támogatásokból, de Mészáros kap 17 milliárdot szállodafelújításra. És így tovább.
Könnyebb lenne hinni a kormányzati intézkedések észszerűségében, és szükségszerűségében, ha közben nem hajlana a szent keze ennyire maga felé.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.04. 08:02:48

Sőt, még valami: ha a járvány gyors elfojtása lenne a cél, akkor nem a nyugdíjasokat oltanák először, hanem a fiatalokat. A fiatalokra lehet, hogy kicsi veszélyt jelent, de ők terjesztik, nem Mari néni, aki alig mozdul ki otthonról.
Miért nem ezt teszi akkor? Mert politikailag vállalhatatlan üzenetet közvetítene.

Emmett Brown 2021.02.04. 08:21:00

@kárárámaispj: nem a "keresésről" van szó, hanem arról, hogy ne kurvanagybukó legyen, ami esetleg a cégeket is veszélyezteti, hanem viszonylag kicsi, ami túlélhető.
Annak ami most zajlik két magyarázata van: vagy felülről vezérelt piactisztításnak vagyunk tanúi, vagy tényleg annyira alkalmatlanok a döntéshozók, hogy nem is értik a problémát, illetve annak tovagyűrűző hatásait.

Emmett Brown 2021.02.04. 09:05:21

@Lord_Valdez: csak a korrektség kedvéért: az elmaradt novemberi foglalásokra a pesti szállodák is kaptak kompenzációt. Mondjuk az is egy nagy kretén volt, aki azon hisztizett, hogy a dubaji sejk szállodája is kapott 10 millát, mert azzal speciel pont semmi gond nem volt. Ehelyett sokkal több értelme lett volna arról írni, hogy a HoReCa-ból a Re meg a Ca is kapjon valamit az előző év azonos hónapja alapján. Nyilván nem 80%-ot persze.

kárárámaispj 2021.02.04. 11:52:09

@ember100: "Mert az éttermi zárt térben TERJED a vírus , viszont a pláza, kaszinó , madaras tecsó .... NEM TERJED !!!!!!!!"
Magadtól vagy ennyire sötét, vagy Szabó Tímea segít benne?
Étterem: Egy óra ücsörgés egy helyen, zárt térben másokkal. Felesleges, nem muszáj az élethez.
Tesco: 10 méteres belmagasságú hodály, nem ücsörögsz, hanem bevásárolsz, olyanokat amik nélkül mondjuk éhenhalsz.
Nem tudom, hogy mekkora tömegek járnak a kaszinóba, hogy ez ennyire releváns kérdés legyen, miattam akár be is zárhatnak.

"Talán a szankciók ÉSSZERŰ szabályozásával többet lehetne tenni a zemberekért.
Pl. 4 m2 / ember a boltokban éttermekben....."
Persze. Mert egy kocsmában majd faszán be tudod tartatni, ugye?

kárárámaispj 2021.02.04. 11:56:08

@Lord_Valdez:
"A kaszinók nem részei az ellátásnak és mégse vonatkozik rájuk"
Hatalmas a kaszinókba járók aránya nyilván. Van is öt az országban. Tényleg ezzel kell érvelni?

Óvoda sokkal szükségesebb, mint a színház. Az óvodákat is bezárják amint valami fertőzés van.
Ha felújít valaki szállodát, akkor azzal az építőipart támogatják.

kárárámaispj 2021.02.04. 12:03:14

@Lord_Valdez: "Sőt, még valami: ha a járvány gyors elfojtása lenne a cél, akkor nem a nyugdíjasokat oltanák először, hanem a fiatalokat. A fiatalokra lehet, hogy kicsi veszélyt jelent, de ők terjesztik, nem Mari néni, aki alig mozdul ki otthonról. Miért nem ezt teszi akkor?"

Te ugye járványügyis vagy? Csak mert szakkönyvek szerint a veszélyeztetett csoportokat kell először oltani. Meg ugye ki a fiatal? A gyerek? A huszonéves egyetemista? A harmincas ? Az megvan, hogy attól, mert oltva vagy még terjesztheted?

Kibaszott beszarás egyébként, hogy MINDENKI bazmeg a hegesztőtől az autószerelőig mindenki jobban tudja hogy hogyan kell kezelni egy világjárványt mint a szakemberek. Félelmetes. Szívműtétet nem akarsz csinálni véletlenül? Nyilván ahhoz is értesz.

kárárámaispj 2021.02.04. 12:05:13

@Emmett Brown: Nem értem amit mondasz.

Persze egyébként nyilván direkt basznak ki mindenkivel.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.04. 12:26:42

@kárárámaispj:
Sok minden érint kevés embert, és mégse vették fel kivételnek. A kaszinókat valamiért igen. Na, vajon miért?
(Az építőipart sem biztos, hogy csak Mészáros Lőrincen keresztül lehet támogatni.)

Csak, hogy értsd: a jelenlegi ismereteink alapján a legveszélyesebb területek azok, ahol sok ember van zárt légtérben és az emberek hangosan beszélnek. A kocsma ilyen, rendben van. Az óvoda is ilyen és azt mégsem. Az első hullám alatt megtették, de most nem merik. Azt is tudjuk, hogy miért: maga Orbán nyilatkozta, hogy azért nem zárják be az óvodákat, mert népszerűtlen a döntés. Azaz a járványügyi szempontot felülírta egy politikai.

Nem olvasol figyelmesen: azt írtam, hogy "ha a járvány gyors elfojtása lenne a cél". Sehol nem írtam olyat, hogy nem vetne fel etikai problémákat, hogy ha bármi áron történne ez. Járványügyi szempontból azok az embereket kellene priorizálni, akiknek magas a kontaktusszámuk, mivel ők tudják gyorsan terjeszteni. A gyerekek különösen fontosak, mert náluk gyakrabban tünetmentes, tehát hatékonyabb terjesztők. Ha így tennénk, a járványnak hamarabb vége lenne, de potenciálisan több idős halna bele. Nem biztos, de lehetséges. De, ha nem is hal bele több idős, politikai üzenete akkor is nagyon rossz lenne, mert azt üzenné, hogy a kormány magára hagyja az időseket, ami politikai szempontokból vállalhatatlan. Tehát nem fog ez történni.

Fontos tudnod, hogy a döntéseket nem szakemberek hozzák, hanem döntéshozók, azaz politikusok. A szakemberek csak tanácsokat adnak, de a döntést nem ők hozzák meg. Ez alapvetően jól van így, vagy legalábbis elkerülhetetlen. A szakértő ugyanis csak a saját szűk szakmája szerint gondolkodik. Ha a járványügyiseken múlna, mindenki karantén most, de az ország összeomlana. Ha közgazdászokon, akkor mindenki folytassa, mintha mi sem történt volna és igen sok ember halna meg. A politikus az, aki az egymásnak ellentmondó szempontok között próbál valamiféle kompromisszumot keresni.
Ezzel egyébként nincs is baj. A kritika arra vonatkozik, hogy látszik a megtalált kompromisszumokon, hogy a döntéshozó a saját hasznát keresi közben (és, akkor még finoman fogalmaztam).

Emmett Brown 2021.02.04. 12:33:49

@kárárámaispj: mit nem értesz? vagy hülyék hozzá, vagy célzott támogatásokkal erősítik a haverok pozícióját, a többiek meg oldják meg valahogy a minimálból.

Ménár Atya 2021.02.04. 13:19:39

@Lord_Valdez: Ezzel nem igen tudok egyetérteni.
Ki ne találd már, hogy bármelyik kormánynak érdeke, hogy az emberek szarul érezzék magukat a bőrükben.
A kaszinóban mondjuk igazad van, az érthetetlen, bár elég kis szegmens.
Az ovikat muszáj nyitni, hisz azért a legtöbben dolgoznak, és a kicsiket nem lehet egyedül hagyni.
Nekem van egy egyetemista, meg egy középsulis gyerekem, velük semmi gond, simán megoldják a napot nélkülem, egy ovis azért nem biztos hogy ugyan így ellenne egyedül, gyanítom megugrana a balesetek száma ha a négyéves otthon maradna.
Valóban az ovi lehet góc, de az szükséges, az étterem meg nem az.
Ez szerintem egyszerű-
Visszatérve a 2009-es válsághoz, nem tudom te akkor mit csináltál, de mi a faszság szerinted benne, az hogy lófasz segítséget nem adott a gyurcsány,később bajnai kormány, hogy egyszerűen leléptek, és szarba hagytak mindenkit?

Vagy te kaptál valamit, csak épp a többiek voltak rossz helyen és elfelejtették felvenni a segélyt, vagy nem éltek a hitelmoratóriummal?
Azért listázd már ki légyszi, hogy az az ellenzék aki akkor kormányon volt hogy segítette a népet?
Mert ha segítette, akkor van alapja a mostani kritikájának, ha nem akkor viszont kussoljon.

Ménár Atya 2021.02.04. 13:24:10

@Lord_Valdez:
Szerintem te nem érted ezt az egészet.
A világon mindenhol a betegeket időseket oltják, mert ők azok akik elpatkolhatnak.
Ill előttük az Eü személyzetet.
Nálunk mondjuk az ellenzéki polgármestereket is, akik ugye kiérdemlik, meg jó haver az orvos,és természetesen az egész városban nem találnak mást aki oltható lenne,csak a polgármestert meg az asszonykáját .................

Emmett Brown 2021.02.04. 14:01:54

@Ménár Atya: 2009ben a pénzügyi szektor indította a válságot, és egyszerűen befagytak a források.

Most nem ez a helyzet, forrás annyi van mint a pelyva, ráadásul most jól tolerálják az eladósodást is.

Oltási terv kapcsán én személy szerint rögtön az eü után tenném a politikusokat (nyilván egy bizonyos szint fölött, mondjuk polgármesterek, parlamenti képviselők, államtitkárok és miniszterek). Természetesen Viktorral az élen.

Ménár Atya 2021.02.04. 14:15:27

@Emmett Brown:
Ez igaz. Viszont minden állam saját zsebből kezdte finanszírozni a kilábalást.
Persze Mo. kivétel volt.
Itt kiderült, a zseb üres.
Ráadásul, nem hogy befagyasztották volna a hitel törlesztéseket, még le is feküdtek az imf nek és egyéb bankoknak.
Szóval lehet szépíteni, csak nem igaz.
Nem tettek semmit az emberekért, csak hazudoztak az utolsó pillanatig.
Tehát fletó és bandája kussoljon.
A többiek pampoghatnak ha van jó ötletük, de ne felejtsük, felelősség nem terheli őket, nem is vállalják, tehát így kissé necces ez is.
Nem értem miért kellene a politikusokat oltogatni, ha nem esnek veszélyeztetett csoportba.
Ez értelmetlen, ráadásul etikátlan is.

Emmett Brown 2021.02.04. 14:40:24

@Ménár Atya: azért mert az államigazgatás legfelső szintjének működnie kell.
Az eüsok sem azért kapnak hamar szurit, mert a 40 éves doki nagyobb eséllyel hal bele mint a 88 éves Marika néni, hanem azért mert ha csak simán megbetegszik (vagy neadjisten meghal), akkor kurvanehéz pótolni.
Legalább a sportolók kaptak, ez is valami.

Ménár Atya 2021.02.04. 15:00:58

@Emmett Brown:
Hát... a tapasztalatok azt mutatják, hogy mivel ez szerencsére nem a bubó pestis, azért nem tarol le mindenkit, az államigazgatás működik mindenhol.
Az elsődleges védekezés az eü dolgozók feladat, tehát nekik jogos.
Politikus várjon a sorára.
Rendvédelmi szervek oltásával semmi gond, viszont a sportólók oltását úgy veszem, mint azokét a politikusokét, akik idő előtt oltattak.
Minden egyes ilyen oltott, megölt egy másik valóban rászorulót.
Attol hogy valaki mondjuk 97 éves, és tudjuk hogy valószínűleg bármelyik pillanatban elmehet közülünk, megérdemli, hogy mindent megtegyünk az életéért, főleg ha egy szuri az egész.
Én pl nem akarok még megszabadulni az egyetlen élő szülőmtől, mert neki már úgy is alig van valami hátra, viszont a sportolóktól sajnálom az oltást, mert egy erős szervezettel rendelkező emberről van szó, akit valószínűleg, nem fog ez a vírus megviselni.
A társadalom működéséhez nincs közvetlen szükség rájuk.
Akkor ilyen alapon a villanyszerelő, vagy a buszsofőr, vagy akár a vendéglős is bármikor soron kívül olthatna, mert rájuk inkább szükség van.
Bocs de magyarázd már el, hogy a sportolót miért kell előre venni , a veszélyeztetett korúak, vagy betegek elé?
Még a politikus valamilyen szinten védhető lenne, de ez végképp megmagyarázhatatlan szerintem.
Mert ha nekik ez jár (nem tudom miért) akkor a boltosnak is .

Emmett Brown 2021.02.04. 15:21:09

@Ménár Atya: bennem fel se merült, hogy a labdakergető díszfaszokat előbb oltják be, mint a végrehajtó hatalom legfelsőbb szintjét.

Ménár Atya 2021.02.04. 15:28:50

Ja , hogy ez irónia volt :)
Már kezdtem azt hinni, megsütötte a fejed a februári nap..... :D

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.04. 15:57:32

@Ménár Atya:
Nem arról van szó, hogy érdeke a kormánynak, hogy rossz legyen neked, hanem az, hogy a politikus nem egy a világunkon kívüli entitás, hanem egy ugyanolyan ember, mint mi. Megvannak a saját érdekei és a döntéseit az alapján hozza, hogy neki mi a legjobb. Ha ez véletlenül neked is jó, akkor hurrá. Ha nem, akkor az a te bajod. Ld. public choice theory

Engem 2009-ben elbocsájtottak, ami nyilván szopó volt, de
1. az egy egészen másfajta válság volt. Ott válság legalább annyira sújtotta az államot is, mint másokat, illetve ott nem a kormányzati intézkedések okozták a fő nehézséget. Ebben a válságban az a különleges, hogy a problémák 80%-kát maguk az államok okozzák, cserébe viszont szinte ingyen van a pénz. Annyit költhet az állam, amennyit nem szégyell.
2. én nem várom el az államtól, hogy segítsen. Azért nem, mert az állam két helyről tud pénzt szerezni: az egyik, hogy a többi adófizetőtől veszi el, a másik, hogy hitelt vesz fel, azaz a jövőbeli adófizetőktől veszi el. Van még egy harmadik út is: infláció, azaz a pénztartóktól veszi el.
Az egy ilyen szocialista becsípődés, hogy az emberek az államtól várják a segítséget. Én, mint liberális, nem várom tőle, hogy oldja meg a problémáimat. Személy szerint erkölcstelen dolognak tartom, ha másokat arra kényszerítek, hogy az én problémáiért dolgozzanak.

És ezzel visszajutottunk oda, hogy etika, illetve társadalmi elfogadottság. Mit fogadnak el könnyebben az emberek? Ha azt látják, hogy a nagyi meghal, de egy hónap alatt vége a járványnak, vagy azt, hogy a járvány 4 hónapig tombol, de a nagyi túléli.
Összességében nem biztos, hogy több időst sikerül megmenteni azzal, hogy előre vesszük őket, mint azzal, hogy ha más stratégiát követünk, de a más stratégiát nem fogadnák el az emberek.
Zárójel: az EÜ személyzetnek is magas a kontaktusszáma, kombinálva azzal, hogy nagy a kitettsége is, tehát az ő priorizálásuk utilitarista szempontból is jó döntés.

A sportolókat azért oltják be előbb, mert a miniszterelnök számára a sport kiemelt fontosságú. Ld. még: a döntéseket a döntéshozók hozzák, a döntéshozók szempontjai alapján.

Ménár Atya 2021.02.04. 16:36:02

Érdekes felvetés ez az államról 2009 ben.
Csak ebben az a fájdalmas, hogy 2009-ig megvezette az akkori politikai elit a választóit.
Nem engem ért meglepetés, hanem a saját választóit, amikor kiderült, hogy a magyar gazdaság egy kommunikációs lufi semmi több.
Ezért kényszerültünk azonnali és giga hitelre, amiből nem fejlesztettek, hanem túléltek szimplán.
Én magam részéről ezt nem tolerálom az akkori hatalom (maszop-szadesz) emberei felé.
Ne felejtsd, hogy előtte kánaán volt fletó szerint , aztán pár nap múlva a világon elsőként bedőltünk.
Persze annak a válságnak más okai voltak ez igaz, de az is, hogy az akkoriak egy ruppóval nem segítettek semmit. Tehát felelős az állam , bár kényszeresen próbál fletó hárítani azóta is.
Én másképp látom a segítség kérdését, szerintem elvárható, hogy egy közösség segítse a rászorulókat, persze bizonyos feltételek mellett és szintig, ill Mari néni is fontos, 95 évesen is, hiszen valószínűleg ér annyit mint bárki más.
Ha beteg az ember nem lőjük le, ha öreg akkor igen, mert már nem hoz hasznot?
Az én ősöm 80 feletti , nagyon jó fej, szellemileg topon van, ha egy oltáson múlik, hogy egy évig még maradhat velünk akkor kapja csak meg, de jelenleg az a helyzet, hogy nincs oltás, tehát a meglévőt hiába adod az aktívaknak, az édes kevés sajnos.
Nem ismerem a korod, de ha mondjuk a szüleid idősek, esetleg még betegek is, te lemondanál róluk azért hogy a kocsmáros előbb nyisson?
Eü dolgozók oltása teljesen jogos.
A sportolóké szimpla gyilkosság.
Én ezt lovagolnám az ellenzék helyében, és még igazat is adnék nekik.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.04. 17:31:10

@Ménár Atya:
Őszintén szólva, aki 2006 után is azt hitte, hogy Magyarország pénzügyei betonbiztosak, annak amúgy se lehetett sok agysejtje.
Az a baj, hogy most sem sokkal több, mint lufi. Csak most az EU támogatások és az alacsony nemzetközi kamatok tartanak víz felett.
Na, de ez most mellékes.

Oké, segítse, de itt két kérdés van. Az egyik, hogy mivel segíti jobban. A másik mit tud elfogadtatni a választókkal. A politika természete olyan, hogy a második dominál. Ha szerencsénk van, akkor a második megoldása egyezik az elsővel. Ha nem, akkor is az fog történni, amit a második kihoz.
Jelen esetben azt állítom, hogy a második kérdésre egyértelmű, hogy az idősek előrevétele a válasz. Az elsőre viszont már közel sem biztos. Ha a járvány elhúzódik, az ugyanúgy növeli az idősek kitettségét is.
Az én szüleim már meghaltak, de nem ez a fontos. Ez a megállapítás általános, és nem személyes érdekből született.

Ami a kocsmát illeti, személyes véleményem, hogy lehetne korlátozott nyitvatartás is pl. 1 ember per négyzetméter, vagy hasonló. Itt inkább látom az állam felelősségét, mint a 2009-es válságnál, mert itt az állam az okozója az ő válságuknak. És az is fontos különbség, hogy most van lehetősége az államnak valamennyit segíteni.

Ménár Atya 2021.02.04. 18:47:44

@Lord_Valdez:
"
Őszintén szólva, aki 2006 után is azt hitte, hogy Magyarország pénzügyei betonbiztosak, annak amúgy se lehetett sok agysejtje."
Ha estleg megtennéd, hogy egy dk-mszp-szdsz tüntetésen, és az ATV-t elfoglalva ezt a szöveget képernyőre merevítve kiírnád, nagyon sokat segíthetnél a választópolgároknak önkritikát gyakorolni :D:D
Én nem mondom, hogy most rózsás a helyzete a gazdaságunknak, de ahogy olvasgatom , a befektetők azért elég szép számmal jönnek felénk, az meg esetleg plusz szerencse, hogy kedvező a környezet.
Viszont a 2010-es állapotok , amikor romokban volt minden, egész más helyzet volt, mert egy elcseszett gazdasággal széllel szemben kellett kormányozni.
Kb minden évben az volt a mantra, hogy magyarország most bedől, mert nem hajt végre megszorításokat.
Aztán nem dőlt be.
Sőt, kuszaszem egész jól ellavírozott, és működő gazdaságot teremtett.
Ha nem így lenne akkor most is feküdnénk a porban,mint anno fletóék alatt.
Azért az merész állítás, hogy tíz évig szerencsénk volt, főleg ahonnan indultunk.
Ezt mindig elfelejtik, hogy lenulláztak minket a béka segge alá, és onnan kellett feljönni.
A politika szerintem a világon mindenhol szar helyzetben van, oldaltól függetlenül.
Erre a helyzetre nincs jó megoldás, mert valakinek úgy is fájni fog.
Vagy a gazdaságnak, vagy az Eü rendszernek, vagy egy egy szegmensnek.
Persze, mindenkinek fogy a türelme.
A legjobb az lenne ha valamelyik ország feladná a zárást, és akkor látni lehetne a következményeket.
Csak nem vagyok biztos abban, hogy nekünk kellene ennek az országnak lennie.
Egyelőre úgy néz ki, hogy ahol nyitnak ott pillanatok alatt terjed a kór, és romlik az állapot.
Magam részéről már a statisztikáknak sem hiszek, amikor jött a nyár, olasz -spanyol,francia országban hirtelen megszűnt a pandémia.
Ráadásul a módszertan sem egységes szerintem.
Szerintem március vége felé lesz enyhítés, vagy ha valami csoda folytán jön elegendő oltás.
Azért a kocsmák 1 ember /m2 -e azt jelenti, hogy a Budapest pride langyi kamionján vonaglasz testközelben, ezt számold át szerintem :D
Zárt térben semmiféleképp nem engednék nyitni, esetleg kint és ott valóban távol, bár ez nem sok helyen megoldható.
Szerintem ezért döntöttek úgy, hogy inkább fizetnek a vendéglátósoknak.
Ez a kisebb rossz.
Én is várom a nyitást de elfogadom, hogy még nem lehet.
Szerintem az oltást is kötelezővé kellene tenni, vagy aki nem oltat, azt nem engedni közösségbe.
Ha működnek a vakcinák, akkor ez a legjobb módja hogy minden a régi kerékvágásba zökkenjen.
De apám féltem, tehát regisztráltam, és várom mikor oltják.

kárárámaispj 2021.02.04. 19:44:19

@Lord_Valdez: Ne hasonlítgassuk a kocsmát meg az ovit. Az egyik muszáj, a másik nem. Az ovisoknak leginkább alig van kontaktjuk, egy kocsmárosnak meg az egész falu.
Egyébként, ha bezárnák azt az öt kaszinót, ami van az országban, és jár oda mittomén rendszeresen 2000 ember, és adhatnának segélyt meg támogatást az összes krupiénak, az jobb lenne?

kárárámaispj 2021.02.04. 19:49:25

@Lord_Valdez:
"Ami a kocsmát illeti, személyes véleményem, hogy lehetne korlátozott nyitvatartás is pl. 1 ember per négyzetméter, vagy hasonló"
Tehát te életszerűnek tartod, hogy a negyedik feles után mindenki tartja szépen a másfél méteres távolságot, és halkan, maszkban beszélget. Láttál te már részeg embert?
Tényleg, most hogy már ennyit beszéltünk a bevásárlásról, meg kaszinókról, az megvan, hogy mindenhol kötelező a maszk? Ezt egy kocsmában mégis hogyan? Meg étteremben?
Tarthatatlan marhaságokról beszélünk. Ha kinyitnak, akkor ott nincs távolságtartás, és nincsenek szabályok. Ennyi.

ember100 2021.02.04. 20:08:06

@Ménár Atya:
Helló !

NEM tesznek így !
Sok országban nincsenek zárva az éttermek kocsmák.
Ja az alkohol meg fertőtlenít :)
És gondolom a kaszinók is :)

ember100 2021.02.04. 20:14:13

@kárárámaispj:
Helló !

Ha már személyeskedünk :)
Ne legyél hüjébb mint amijennek kinézel !
NEM kötelező kocsmába étterembe járni CSAK a lehetőségét kellene megengedni .
Ja persze tömeg sincs az élelmiszer boltokban ?
Érdekes a vendéglősök , fitnesztermek ..... tulajdonosainak életének ellehetetlenítéséről oszt miért nem írtál ?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.04. 21:15:29

@Ménár Atya:
Persze, hogy jön a befektetés, amikor a kormány 30% körüli támogatást ad. Így azért elég olcsón megúszható a dolog. A gyenge forintról nem is beszélve.
Nem volt az annyira elcseszve 2010-ben. Addigra már egész szépen össze lett kaparva az államháztartás. Az, hogy csőd van, meg ilyesmi, az csak kommunikáció volt.
Hát, 2011-ben kis híján tényleg bedőlt. Egyébként meg hajtott végre megszorításokat, csak a kommunikáció nem nevezi annak. Ezt a szót száműzték a szótárból.
Kuszaszemről az egyetlen jó, ami elmondható, hogy sikerült időben parkolópályára rakni. Na jó, volt még egy jó húzása, de az is véletlen volt. A svájci frank hitelek forintosítása. Önmagában egy értelmetlen és káros lépés lett volna, de nem sokkal később a svájci jegybank lépett egy szintén értelmetlen és káros dolgot és ez értelmet adott neki.
Na, de most nem ez a lényeg.

Egyetlen józan ember se gondolja, hogy eljött az idő a teljes feloldásra. Sőt, még a lazításra se nagyon. Különösen a beutazásnál.
Ugyanakkor lehet, hogy lehetne a teljes tiltásnál jobb kompromisszumot kötni, még ha az 1 fő/m2-t csak hasamra ütve is mondtam.

Pont azért háborognak a vendéglátósok, mert nem nagyon fizetnek.
Az oltást nem lehet kötelezővé tenni úgy, hogy nincs elég oltás. Még az se tudja beoltatni magát, aki akarja.

@kárárámaispj:
Nyilván, nem a kocsma a legfontosabb, ebben egyetértünk.
Igazából nem a maszk, vagy a távolság, ami a legfontosabb. Az sem árt éppen, de még fontosabb, hogy mennyi ember tartózkodik mekkora légtérben.
Étteremben, speciel, pont megoldható a távolságtartás. Igazából, ha van rá akarat, akkor kocsmában is megoldható sok minden. A kereskedők kreatívak, ha hagyják.

kárárámaispj 2021.02.04. 21:56:15

@ember100:
"Ja persze tömeg sincs az élelmiszer boltokban ?"
Te segg. Jártál te valaha is mondjuk diszkóban? Vagy valamelyik romkocsmában? A pult környékén mondjuk? NEM NINCS AZ AZ ÉLELMISZERBOLT, AHOL TÖMEGBEN ORDÍTANÁNAK AZ EMBEREK.

"Érdekes a vendéglősök , fitnesztermek ..... tulajdonosainak életének ellehetetlenítéséről oszt miért nem írtál ?"
Fitnesszterem - szintén elég fertőző, ha x darab ember egy légtérben 1-2 órát intenzíven liheg. EZ van. És ha elkezd melletted gyúrni egy M. Richárd, akkor nem kéred meg, hogy vegyen maszkot, meg hogy tartsa a tavolságot a haverjaival.
Étterem dettó.

"Sok országban nincsenek zárva az éttermek kocsmák."
Sok országban meg kijárási tilalom van baszod.

kárárámaispj 2021.02.04. 22:02:21

@Lord_Valdez:
"Nyilván, nem a kocsma a legfontosabb, ebben egyetértünk."
Remek
"Igazából nem a maszk, vagy a távolság, ami a legfontosabb. Az sem árt éppen, de még fontosabb, hogy mennyi ember tartózkodik mekkora légtérben."
Hát erről azért voltak kimutatások, hogy a maszk mennyit segít. Bent tartani a vírust, nem megvéd. Gondolom láttál már ilyen videókat. A mennyi ember, mekkora légtérben mennyi ideig. És az IDŐ itt rohadt fontos tényező.
"Étteremben, speciel, pont megoldható a távolságtartás. "
És mennyivel egyszerűbb a kiszállítás megoldása, nem?
Igazából, ha van rá akarat, akkor kocsmában is megoldható sok minden. A kereskedők kreatívak, ha hagyják."
AZ biztos. De könyörgöm, ember, pont a lényegét veszik el. Nem igaz amit írsz. Kocsmába nem azért megy az ember, hogy igyon. Ha inni akar akkor vesz egy üveg vodkát aztán bebaszik a kanapén. A társaság miatt, a légkör miatt. Baszki, magamból kiindulva, megiszok fél liter vodkát, aztán nincs az az isten aki nekem megmagyarázza, hogy vegyem fel a maszkot...

ember100 2021.02.05. 00:04:29

@kárárámaispj:
Helló !

Elég egy gyökér frusztrált éled lehet ám :(
Részletezzük a dolgokat most ugye bedobtad a diszkó holott az ÉTTERMEKRŐL beszéltünk.
Persze sok éttermet láttál belülről ( már amikor nem barlangban laksz ) hogy az asztalon ugrálnak meg a pultnál tolonganak egy brassóiért .
A fitneszteremben is lehet maszkot hordani mert mint az ország nyunyókájása megmondta a maszk nem gátol a levegővételben.
NEM kötelező fitnesz terembe járni .
Sok országban ijen gyökér beszólásért a gulágra visznek , vagy kapsz 100 botütést vagy levágják a kezed :)
Ez nem releváns .
És még mindig NEM magyaráztad meg hogy a pl. kaszinó miért lehetnek nyitva :):):) vagy pl. miért fontosabb egy sportoló egy vendéglősnél ?

kárárámaispj 2021.02.05. 00:45:54

@ember100:
"Elég egy gyökér frusztrált éled lehet ám :("
Nyilván nekem van, ha a te életed egyetlen reménye és boldogsága, hogy kinyisson a sarki Hörpi presszó...

"Részletezzük a dolgokat most ugye bedobtad a diszkó holott az ÉTTERMEKRŐL beszéltünk."
Nem, baszod, vendéglátásról beszéltünk. Mármint mi, értelmes emberek. Te meg jöttél röfögni.
Az éttermek ÉTELT ki is szállíthatnak, elvitelre is lehet csinálni, kb. akinek volt némi esze az ezt csinálja.
"Persze sok éttermet láttál belülről ( már amikor nem barlangban laksz ) hogy az asztalon ugrálnak meg a pultnál tolonganak egy brassóiért ."
Ja. De az éttermekben se maszkban ülnek az emberek, hanem esznek a szájukkal meg beszélgetnek.

+A fitneszteremben is lehet maszkot hordani mert mint az ország nyunyókájása megmondta a maszk nem gátol a levegővételben."
Igen, a magadfajta görbehátú balfaszok nyilván úgy kpzelik el a testedzést, hogy megy akkor, amikor nem kapsz levegőt. A valóság meg más. Valami érthetetlen okból a focisták is csak a kispadon hordják a maszkot. Ezen nem gondolkodtál még el?
NEM kötelező fitnesz terembe járni .
"Sok országban ijen gyökér beszólásért a gulágra visznek , vagy kapsz 100 botütést vagy levágják a kezed :) Ez nem releváns ."
Persze. Csak az a releváns, hogy néhány országban nyitva vannak az éttermek. Csak az a statisztika meg példa számít, ami téged igazol.
"És még mindig NEM magyaráztad meg hogy a pl. kaszinó miért lehetnek nyitva :):):) "
Nem is akarom. Ha ennyire bánt téged, akkor indíts petíciót, hogy zárják be a kaszinókat, mert azok a vírus gócpontjai. Mondjuk kaszinóból van az országban vagy tíz, de lehet, hogy kevesebb, és 2-3 ezer embert érint, hogy nyitva vannak-e.
Tudod, a létező legszánalmasabb legprosztóbb példálózás ez a " ő bezzeg nyitva van" duma. Boldogabb leszel, ha azt mondom, hogy igazad van, zárva kell hagyni az éttermeket, és zárják be a kaszinókat is? Akkor megnyugszol? Mondjuk 5-600 ember mehet pluszban a segélyre, attól neked jobb?
"vagy pl. miért fontosabb egy sportoló egy vendéglősnél ?"
Miben fontosabb? A vendéglős is kaphat segélyt, nem igaz?

Ménár Atya 2021.02.05. 07:05:19

@Lord_Valdez:
"Persze, hogy jön a befektetés, amikor a kormány 30% körüli támogatást ad. Így azért elég olcsón megúszható a dolog. A gyenge forintról nem is beszélve."

-És mi ezzel a gond. Ad támogatást, a befektető letelepszik, és hosszú távon biztosít munkát, adót , technológiát.
Vagy gondolod, az kellene, hogy ha idejössz befektetni akkor fizetsz havi extra adót, meg extra járulékot? :D Hát ne kezdj befektető csábításba szerintem, mert hamar éhen halsz :D
Egyelőre el kell fogadni, hogy nekünk kell felszopni a befektetőt és nem fordítva.
Ahol a pénz , az diktál.
A gyenge forint van amikor jó, van amikor rossz, exportra jó, importra rossz, olasz nyaraláshoz rossz, olasznak itt nyaraláshoz jó, bár nem hiszem hogy olasz célpont lennénk.

"Nem volt az annyira elcseszve 2010-ben. Addigra már egész szépen össze lett kaparva az államháztartás. Az, hogy csőd van, meg ilyesmi, az csak kommunikáció volt.
Hát, 2011-ben kis híján tényleg bedőlt. Egyébként meg hajtott végre megszorításokat, csak a kommunikáció nem nevezi annak. Ezt a szót száműzték a szótárból."

-Hát persze hogy nem volt elcseszve, nyugtasd magad ezzel, én nem ezt láttam. A pénztárcám kiürült, a munkám elapadt, fletó szipogva lemondott, az ország meg giga hitelre szorult, hogy ne dőljön be.

Ez valójában akkor ugye egy szoci-szadesz sikertörténet volt......................

Mondjuk kíváncsi lennék milyen megszorításokat kaptunk amiről én amúgy nem tudok, ezt részletezhetnéd, mert én tényleg nem éreztem ebből semmit, csak szimplán több pénzem maradt, és kaptam támogatást a gyerekeim után, az szjam meg nem 38, hanem 16 % ha ez megszorítás, akkor maradjon.
De várom a listád, én tényleg elhiszem hogy volt ilyen csak nem értem miért nem éreztem meg, míg fletó féle megszorítások majdnem csődbe vittek.

"Kuszaszemről az egyetlen jó, ami elmondható, hogy sikerült időben parkolópályára rakni. Na jó, volt még egy jó húzása, de az is véletlen volt. A svájci frank hitelek forintosítása. Önmagában egy értelmetlen és káros lépés lett volna, de nem sokkal később a svájci jegybank lépett egy szintén értelmetlen és káros dolgot és ez értelmet adott neki."

-Hát....ha csak ezt vesszük, akkor pár millió , az előző kormány által szarban hagyott embert segített ki a gödörből, már ezért is szobrot érdemelne, bár lehet, hogy néha Süsüvel kevernék össze, de akkor is! :)

"Na, de most nem ez a lényeg.

Egyetlen józan ember se gondolja, hogy eljött az idő a teljes feloldásra. Sőt, még a lazításra se nagyon. Különösen a beutazásnál.
Ugyanakkor lehet, hogy lehetne a teljes tiltásnál jobb kompromisszumot kötni, még ha az 1 fő/m2-t csak hasamra ütve is mondtam."

-Szerintem nincs teljes tiltás, a vendéglátósokon kívül ill a tömegrendezvényeken kívül, szinte minden üzemel.

"Pont azért háborognak a vendéglátósok, mert nem nagyon fizetnek.
Az oltást nem lehet kötelezővé tenni úgy, hogy nincs elég oltás. Még az se tudja beoltatni magát, aki akarja."

Új hír: Előre fognak fizetni. Akkor a háborgásnak vége is ugye?
Oltás: Szépen megfogalmaztad, nincs elég oltás. Sajnos nem Orbán intézte, lehet hogy drágább lenne, lehet, hogy még a nyakunkon is maradna de lenne, mint lélegeztető.
Most, hogy a talpig becsületes Eu intézte, nem tudjuk ki miről kivel tárgyalt, és mennyiért vették, mert ugye titkosították, hát nincs oltás, így valóban nehéz lesz oltani még szabad akaratból is.
De mondjuk ettől én még kötelezővé tenném, a vendéglátósoknak meg aki ott dolgozik náluk azoknak mindjárt hat oltást írnék elő...............

"@kárárámaispj:
Nyilván, nem a kocsma a legfontosabb, ebben egyetértünk.
Igazából nem a maszk, vagy a távolság, ami a legfontosabb. Az sem árt éppen, de még fontosabb, hogy mennyi ember tartózkodik mekkora légtérben.
Étteremben, speciel, pont megoldható a távolságtartás. Igazából, ha van rá akarat, akkor kocsmában is megoldható sok minden. A kereskedők kreatívak, ha hagyják"

Szerintem az étterem és egyéb helyek a gócpontok.
Csak gondold át, összelihegsz akaratlanul mindent, összefogdosod az asztalt széket eszközöket, ajtót függönyt kilincset.
Ezeket nem tudják fertőtleníteni ezért terjed.

Az új magánjellegű hír: Tegnap a feleségem cégének főnöke kör emailben közölte hogy elkapta a vírust, megvan kitől, azt írta agresszívabb, és az egész családját ledöntötte ( 5 ember).
A kontakttal 1 órát volt egy légtérben. Szaglás ízlelés megmaradt, viszont mindenki lázas köhög, és fekszik 4 napja.
A tünetek 3 nap múlva jelentkeztek érintkezés után.
A szerencse, hogy pont a céghez csak egyszer ment be közben akkor is csak beugrott valamiért mert szabin volt, de azt írta, aki akarja menjen teszteltetni mindenkinek fizeti.

Na most elgondolkodtam ha ez étteremben történik...................................

Ménár Atya 2021.02.05. 07:10:27

@ember100:
Ez is egy megoldás.
Sokban meg mindent bezártak.
Én ennél is nagyobb szigort vezettem volna be, főleg decemberben, de hát európa vásárolni és bulizni akart.
Az eredményt látom.
Az alkohol fertőtlenít, ez igaz, de most is csak kenegetem a kezem vele, mert hogy nem igen iszok alkoholt. Most szokjak rá , hátha belülről jobban hat? :)
A kaszinókat én sem értem, de max annyi jelentősége van, hogy csak a következetesség kedvéért be kellene zárni.

Emmett Brown 2021.02.05. 08:26:11

@kárárámaispj: miért, italt nem lehet kiszállítani meg elvitelre adni?

Emmett Brown 2021.02.05. 08:56:24

@Ménár Atya: az előre fognak fizetni egy kicsit erős azért.
Negyedik hónapja megy ez, és azt azért ne nevezzük már előre fizetésnek, ha a nov-dec-jan-feb lóvét február elején-középén utalják...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.05. 09:03:01

@kárárámaispj:
És van bármilyen ilyen distinkció a szabályozásban? Nincs.
A kiszállítás egyébként pont nem egyszerű megoldás, mert extra logisztikát igényel.
De ha csak 10 főt engedsz be, akkor ha az 10 fő orgiát rendez, akkor is csak 10 fő volt.
A többség nem issza magát csatak részegre.

@Ménár Atya:
Ezek most mellékszálak.
Azt vedd észre, hogy azért jön ide, mert itt _olcsó_ befektetni. Az a baj, hogy nem az a vonzerőnk, hogy rohadt jók vagyunk, hanem hogy nagyon olcsók. Ebből meg lehet élni, de meggazdagodni így nem fogunk. Ez azzal fenyeget, hogy megragadunk ezen a fejlettségi szinten.

A Bajnai-kormány nagyon sokat tett a költségvetés konszolidációjáért.
Az IMF hitel nagyobbik részét nem költötték el. Ezért is tudta az Orbán-kormány könnyűszerrel visszafizetni, mert a pénz megvolt. Azt leginkább csak arra használták, hogy a devizatartalékot növelték.
Pl. ÁFA-emelés, közmű-adó, Robin Hood adó emelése, az ideiglenes bankadó véglegesítése, kiskereskedelmi adó stb.
Te összekevered a saját életedet az országgal. Nem a te pénztárcád az ország. Az, hogy vállalatokon keresztül csinálják a megszorítást, az még megszorítás marad.

Ha Orbán intézi, akkor egyáltalán nem lenne. Nem Orbán hibájából, hanem azért, mert Magyarország nagyon kicsi piac. Ezért a gyártók számára nagyon kevéssé érdekes. Az oroszok számára is csak azért érdekes Magyarország, mert így jobb esélyük van arra, hogy utána hozzáférjenek az 450 milliós EU-s piachoz. Na, de akik eleve hozzáférnek, azokat hol érdekelné egy apró, nem is túl gazdag ország?
Nem titkos: AstraZeneca 2 euró, Pfizer 12 euró, Moderna 18 euró.
Van oltás, csak lakosságarányos a kiszállítás és hát Magyarország az EU lakosságának csupán 0,2%-t adja, ezért az oltásoknak is csak 0,2%-t kapjuk.
Nem lehet kötelezővé tenni, azt ami nincs. Abszurd dolog lenne valakit arra kötelezni, hogy tanuljon meg kínaiul márciusig. Egy ilyen rendelet csak arra jó, hogy legyen ürügy bírságolni.

Mint ahogy az iskolában is. Megoldották, óránként kötelező fertőtlenítővel végig törölgetni a padokat. Ez csak akarat kérdése.

A kaszinó igazából csak annyiból érdekes, hogy mutatja, hogy hogyan is születnek a döntések.

Ménár Atya 2021.02.05. 15:57:20

@Emmett Brown: Hozott anyagból dolgozok. :)
Amit olvasok látok .
Elvileg ugye ami elmaradt azt kifizetik, és innentől hó elején csengetnek.
A többi majd kiderül.
A feleségem cégénél tavasszal fizettek, nem volt gond.Bár mintha egy hónap csúszás lett volna ott is, de rendezték egyben.
Viszont nekik online tréningre kellett járniuk cserébe.

Ménár Atya 2021.02.05. 16:04:54

@Lord_Valdez: Látom nagy benned a hit ereje, hogy elhiszed ezt a sok sületlenséget :D
Bajnai-Fletó elkúrta maradjunk ennyiben, ha nem így lett volna akkor nem dőltünk volna meg, nem is beszélve az adósságunk növekedéséről, ha jól emlékszem 52%-ról 80 valamennyire.
Oltás nincs, ne ámítsd magad, sehol nincs elég, kevesebb jön az ígértnél, már mindenhol verik a tamtamot, Vondevomen most nyilatkozta hogy elkúrták a rendelést, kb egy órája hallottam valamelyik rádióban.
Törölgetni lehet, biztos segít valamit, de nem old meg semmit.
Étteremben szórakozóhelyen gyúrma helyen kivitelezhetetlen.
Egy szerencsénk lehet, ha tartós nap jön, akkor legalább az utcán nyírja az uv c a vírust-bacit, talán a délolaszok meg a görögök jobb helyzetben vannak , ebben......

Emmett Brown 2021.02.05. 16:19:24

@Ménár Atya: tavasszal csak 1 hónap volt a feldolgozás, de az se jött soha 20-a előtt.

Ménár Atya 2021.02.05. 17:30:16

@Emmett Brown:
Erről nem tudok nyilatkozni, szerencsére nem kellett figyelnünk a postást, van tartalék.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.05. 18:25:38

@Ménár Atya:
Ez nem hit kérdése. A tényekben az a szép, hogy nem kell hinni bennük. Ellenőrizhetőek. Csak annyi kell, hogy vedd magadnak a fáradtságot. Amikor átvették a kormányzást, akkor már nyoma sem volt az egykori 8-10%-s költségvetési hiányoknak. Akkor már nem sokkal voltak a Maastrichti 3% felett.

Nem elkúrták a rendelést, hanem nem tud annyit szállítani a beszállító, de ez nem az EU hibája.
A fideszeses fakenews médiákat nem nagyon érdemes komolyan venni.

Egyébként visszatérve a hitre. Onnan lehet felismerni, hogy nagyon következetlen. Az általa követett logika aszerint változik, hogy mi hozza ki a megkövetelt választ.
Az volt az aggály, hogy összeköhögik az asztalokat meg ilyesmi. Erre az iskolában valamiért megoldásnak számít a fertőtlenítés, de a vendéglátóhelyeken nem. Az üzemi étkezdékben megint csak annak számít... Miben különbözik?

UV-C a földfelszínen nincs. Az UV-C terjedését ugyanis az oxigén molekulák nagyon erősen korlátozzák, ezért a felszínt nem érik el. Hála az égnek, tenném hozzá, mert nem nagyon lenne élet. Igen csúnya égési sérülést okoz, nekem elhiheted. Évekig dolgoztam vele.

ember100 2021.02.05. 18:43:04

@Ménár Atya:
Helló !

Pontosan erről van szó a KÖVETKEZETESSÉGRŐL .
Most politikai gazdasági vagy még úgy sem döntenek.
Úgy tűnik hogy a hasukra ütnek és tesznek mondanak valamit. Mármint a Fényességes Vezető és kúrmánya .

ember100 2021.02.05. 18:57:53

@kárárámaispj:
Helló !

Látom még mindig sötét vagy mint az éjszaka.
Ne izgulj van életem a Hörpi presszó nélkül is :)
Jobban ismerem a vendéglátást mint ahogy te valaha is fogod . A kiszállításból még a hideg vízre valót sem tudja megtermelni egy étterem ahol van 20 asztal 4 pincér 5 szakács ÉÉÉÉÉrted.A pincérekre nincs szükség . Mi a fütyülőt rugózol az éttermeken 2 méterre vannak egymástól az asztalok és egy asztalnál egy kis közösség ül vagy családi vagy munkahelyi akik úgy is együtt vannak ÉÉÉÉrted ?
Szó sincsen arról hogy dögöljön meg a szomszéd tehene CSAK arról van szó hogy KÖVETKEZETESSÉG !!!! Annyi hogy az egyiknek miért lehet a másiknak miért nem.
Ugye ott vannak a sulik is az alsósokat NEM fertőzi a felsősöket IGEN vagy mi ?
Hagyjuk parttalan a dolog mert te HISZEL !
És még sötét és paraszt is vagy :)

Ménár Atya 2021.02.05. 19:28:30

@Lord_Valdez: Hát ez az, ellenőrizhető.
Most akkor légyszíves cáfold meg, hogy nem emelkedett az államadósság közel 30 %-al 2002-2010 között.
Ennek következtében elkezdődött a leminősítgetés, nem vezették be az eurót ami valami védelmet nyújtott volna akkor.
A forint pillanatok alatt leértékelődött, amikor a tőkét kivonták, feri meg szipogva lemondott.
A szoci kormányok egyszer nem érték el a 3 %-ot ami szintén euro feltétel.
Orbánéktól megkövetelték akkor is amikor lehetetlen volt, és láss csodát tartották.
Igen ezek ellenőrizhető tények.
kis segítség: www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/teina200.html
Tehát ringathatod magad valami hamis valóságban de a számok engem igazolnak.

A rendelést bizony elrontották, ezt épp nem a kormánymédiára alapozom hanem Ursula v dL. mai nyilatkozatára amiben ezt fejtegeti, hogy későn léptek, sokáig vártak.
Amúgy ha kicsit olvasgatod az indexet, nem is kell mást ,itt is megtalálod hogy a kormányfők háborognak.
De örömhír, hogy az orosz csak addig volt rossz, amíg azt hitték majd ömlik a francia vakcina, most hogy nem jön, már nem orbánozik az ellenzék, hogy putyinnak akar kedvezni, nagyon úgy néz ki, hogy az eut az eu hagyja xarban és az oroszokra lesz utalva , ami gyalázatos az eddigi ellenséges kommunikációjukhoz képest.
Mára az orosz virus már nem 52%-os, hanem 94 % os hatékonyságú lett :)
Tehát az eu bürokráciája ami kezd hasonlítani a volt kgst re besült rendesen.

Szerintem semmi következetlenség nincs ebben.
Tanítani kell.Az általános sulisok nem veszélyeztetettek, és viszonylag stabil a helyük , tehát a törölgetés, mint minimális védekezés elfogadható.
Egy étterem, kocsma stb helyen állandóan változó összetétel, ráadásul a korosztály is szétszórt, ill nem lehet kordában tartani, főleg 4 jéger után, ráadásul nem létszükséglet , semmilyen fejlődésben nem gátol, max a májrákod nem fejlődik annyira, viszont tanulni kell.
Tehát nem azért nem jó az asztaltörölgetés,mert az iskolában jó, hanem egyszerűen felesleges kockázat a nyitvatartás.

Ok Uv c-ben igazad van.
Legyen Uv B, és az egész spektrum meg szárazság ami ezzel jár, és a baci vírus nem kedveli.
De egyszerűsítsünk, napsugárzásra, felületen tényleg hatásos gyilkos tud lenni.

Szóval, nem akarom védeni a kormányt , de szerintem nem csinálják rosszul a védekezést, és nem sok választásuk van, valami mindig fáj valakinek akármit csinálnak.
Szerintem két dolgot rontottak el, amiből az egyik hasonló nyomásra történt.
Nyáron nem kellett volna kiengedni az embereket nyaralni külföldre, és aki mégis ment annak közponi karanténba kellett vola mennie, nem haza, ezt fújtam egész nyáron, most az angolok be is vezették, ( nem az én hatásomra, hacsak az MI6......)
A második, hogy a szigorú intézkedéseket sokkal következetesebben kellett volna végrehajtani, nem egyenként lekapcsolni valamit a rendszerből, lásd pl a foci meccsek sportesemények stb.
Akkor talán jobb lenne , de még ez sem biztos, ez látható a szlovák agyontesztelt példán is, hogy nem a teszt, hanem az érintkezés korlátozása tartja kordában a vírust.

Ménár Atya 2021.02.05. 19:30:56

@ember100: Nem tudom ezt a hülyeséget honnan veszed, amit állítasz az kb az anarchiával egyenlő.
Ha így lenne minden nyitva lenne mindenki bulizna , senki nem viselne maszkot, nem fertőtlenítene, és gyanítom már eü sem volna.
Max fosztogató bandák.

ember100 2021.02.06. 00:16:40

Helló !

Én a következetességet hiányolom a döntésekben , alsósok igen felsősők nem , üzemi étkezde igen étterem nem pláza igen állatkert uszodák zárva és még sorolhatnám .
Hol lenne anarchia és fosztogató bandák mert nyitva az állatkert , éttermek ????

Ménár Atya 2021.02.06. 07:20:23

@ember100:
Én a következetességet hiányolom a döntésekben , alsósok igen felsősők nem , üzemi étkezde igen étterem nem pláza igen állatkert uszodák zárva és még sorolhatnám .
Hol lenne anarchia és fosztogató bandák mert nyitva az állatkert , éttermek ???

Ménár Atya 2021.02.06. 07:37:51

Én a következetességet hiányolom a döntésekben , alsósok igen felsősők nem ,
??????????
üzemi étkezde igen ?????????? étterem nem pláza igen állatkert uszodák zárva és még sorolhatnám .
Hol lenne anarchia és fosztogató bandák mert nyitva az állatkert , éttermek ???

Fosztogató bandák akkor lennének, amikor az Eü rendszer összeomlik intézkedések hiányában az anarchia miatt.
El kellene már dönteni, hogy szervezett társadalomban élünk európában, vagy higítjuk a népet olyanokkal akik 200 évvel vannak lemaradva demokrácia és emberi jogok szinten, aztán mindenki azt csinál amit akar, erősebb kitya Baxik alapon.
Ha úgy döntöttünk mi választásokon választjuk a vezetőket, és nem harccal és vérrel döntünk, ki lesz a helyi Sztálin, vagy Saddam, akkor illik betartani amit kitalálnak nekünk, hacsak nem életellenes.
Ha magyarázni kell neked, hogy egy 7 éves miért nem maradhat otthon egyedül, míg egy 17 éves meg maradhat, az régen rossz, ahogy az is, ha egy a gazdaság szempontjából fontos üzem étkezdéje miért tarthat nyitva, ami még ellenőrizhető is, míg egy étterem, ami nem létszükséglet jelenleg, viszont góc pont........hát szomorú.
De menjünk át az állatkertre.
A legtöbb ember mondjuk jobb esetben Bp-en eljut egyszer egy évben, de ez inkább akkor történik amikor még kicsi a gyerek, utána ez inkább 5 év re nő.
Most meg tényleg hirtelen mindenki hetente kétszer akar állatkertbe menni............
Akkor most gondold át mint mondanak a virológusok: Kerüljük a felesleges tömeget, érintkezést idegenekkel.
Szerinted erre az állatkert a legalkalmasabb? meg az éttermek.......
Megpróbálom elmagyarázni mi megy a világban, ami szükséges az mehet, ami nem az nem mehet, és ezeket variálják ,hol eresztik hol meghúzzák.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.06. 10:50:09

@Ménár Atya:
Innen ismerni fel a hívő embert. A végkövetkeztetéshez szabja a logikát. Most egy olyan állítást adsz a számba, amit soha nem hangzott el. Nem az volt az állítás, hogy nem szállt el az államadósság, hanem hogy 2010-re már nyoma sem volt a korábbi évek hatalmas hiányainak.
Annak meg örülj inkább, hogy nem vezették be az eurót. Rohadtul megszívtuk volna, ha 2008-ban már van eurónk. Hasonlóan, mint a görögök kicsit később. És egyébként pont a görögök miatt kezdte el az EU komolyan venni a 3%-s célt. Lehetetlennek éppenséggel soha nem volt lehetetlen. A költségvetési hiány olyan, hogy a mértéke csak politikai akarat kérdése.
A számok nem igazoltak téged, csak a kellően fanatikus ember még a vízcsap csöpögésében is megtalálja az igazának igazolását.

Az, hogy későn léptek nem egészen ugyanaz, hogy elcseszték a rendelést.
Az orosz vakcinával kapcsolatban senki azt mondta, hogy rossz, hanem azt, hogy az oroszok nem végezték még el a bizonyítását, hogy jó. A két állítás erősen nem ugyanaz.
Az 52%-t nem tudom,hogy honnan veszed, mindenesetre az oroszok február 2-n publikáltak először eredményt. Addig csak a hit volt.
Egyelőre az oroszok még annyit se tudtak szállítani, mint az EU, de ez még változhat, bár a hírek szerint az oroszoknak nagyon kicsi a kapacitásuk. De azt is mondják, hogy India is fogja gyártani és nekik sokkal nagyobb kapacitásaik vannak.

Tanítani kell, bár ebből nem következik, hogy ebben a formában kell.
Az általános iskolások nem veszélyeztettek, de a szüleik igen és a tanárok is, akik ugyanúgy elkaphatják a gyerekeken keresztül.
A piálást leszámítva az üzemi étkezdére is igaz ugyanez.
Az érvek kreálása helyett egyszerűbb lenne belátni, hogy az intézkedések mögötti logika nem feltétlenül következetes.
Persze, ez a világ összes többi területén is így van. A kedvenc példám, hogy az USA-ban közlekedésbiztonsági okokból kötelező a lámpatesttel egybeépített izzó. Az EU-ban közlekedésbiztonsági okokból tilos egybeépíteni az izzót a lámpatesttel. Két ellentmondó szabály, ugyanazzal az indoklással, holott az autók felépítése ugyanaz...
Ahogy egy amerikai költő mondta régen: Laws, like sausages, cease to inspire respect in proportion as we know how they are made.

A napfény keveset fog segíteni, mert csak szabadtéren van. Pont, ahol kicsi a továbbadás valószínűsége.

A tesztről azt érdemes tudni, hogy mire való. A tömeges tesztelésnek a járvány korai szakaszában lett volna értelme, mert gyorsan lehet izolálni a fertőzötteket. A késői szakaszban már csak pótcselekvés, mert hiába találod meg őket, százezreket nem lehet karanténban tartani. Ez egy nagyon hatásos eszköz lett volna, amíg százas, ezres nagyságrendben vannak a fertőzöttek.
A kormány nem csinálja rosszul, de jól se. Igaz jól, nagyon nehéz csinálni. Ez nagyjából csak Dél-Koreának sikerült.
A baj inkább ott van, hogy kapkod, összevissza beszél , és olyan dolgokat is csinál a járványra hivatkozva, amiknek semmi köze a járványkezeléshez. Kihasználja, hogy most kisebb ellenállással tudja megvalósítani.
Pl. a tömeges tesztelést követelte az ellenzék (igaz, ők se értik, hogy miért). A kormány ragaszkodott hozzá, hogy ez hülyeség. Valójában inkább arról van szó, hogy napi 600 tesztnyi kapacitásunk volt, amivel ez lehetetlen lett volna, csak ezt kínos lett volna beismerni, mivel az ellenzék régi témája, hogy nem költenek eleget az egészségügyre. Feltornászták a tesztkapacitást kb. 20 ezerre, elkezdték a tömeges tesztelést, majd abbahagyták. Illetve nem is abbahagyták, hanem inkább csak elhalt a lelkesedés. Vagy említhető, hogy a közösségi házakban fogják oltani, aki regisztráltak. Na jó, mégse. A házi orvos fogja oltani, akik regisztráltak. Azok, akik nem regisztráltak később lesznek beoltva. Azok, akik nem regisztráltak nem lesznek beoltva. Akiknek nincs háziorvosuk és kb. félmillió embernek nincs, azoknál ??? erre még nem mondtak semmit. És így tovább.
Itt azért eléggé látszik, hogy komoly kapkodás és koordinálatlanság van.

Ménár Atya 2021.02.06. 18:12:33

@Lord_Valdez: Innen ismerni fel a hívő embert. A végkövetkeztetéshez szabja a logikát. Most egy olyan állítást adsz a számba, amit soha nem hangzott el. Nem az volt az állítás, hogy nem szállt el az államadósság, hanem hogy 2010-re már nyoma sem volt a korábbi évek hatalmas hiányainak."
Átküldtem a táblázatot, kb sosem tartották, olyan 5 % körül mozgott szociknál, úgy hogy folyamatosan eladósodtak.
Ezzel mindőssze erre utaltam.

-Tehát semmiféle korábbi hatalmas hiányt nem állítottak helyre, mindőssze annyi történt, hogy egy újabb hatalmas hitellel helyreállították a főkönyvi számokat, amik pedig nem feleltek meg a kritériumoknak.
Nem én hoztam fel a 3 %-ot, csak reagáltam rá.

Az eurónak akkor örültem volna, a megtakarításaim egy pillanat alatt elértéktelenedtek az euróval szemben.
Most meg nem biztos hogy jó lenne, de van mellete és ellene is érv.
Amúgy a számok nagyon is engem igazolnak, fletó és bandája egyszer nem volt képes tartani bármiféle hiányszámot államadósságot.
Folyamatosan romlottunk.
Talán emlékszel: trükkök százai.....hazudtunk reggel stb

"Az, hogy későn léptek nem egészen ugyanaz, hogy elcseszték a rendelést."
Mondjuk ok legyen hogy én nem értek hozzá, csak az ellenzéki megmondó emberek, akik szerint Orbán a hibás mert nincs oltás :) , de akkor ehhez mit szólsz, orbán a ner pénzéből lefizette őt is? :

index.hu/kulfold/2021/02/06/verhofstadt-itt-ronthattak-el-az-eu-s-vakcinabeszerzest/

Vagy pl ez : www.vadhajtasok.hu/2021/02/06/von-der-leyen-a-briteknel-azert-gyorsabb-a-vakcinabeszerzes-mert-kileptek-az-eu-bol
A z orosz kapacitásban igazad lehet, szerintem sincs elegendő, de ezeknél ezt sem lehet tudni, majd elválik, de ez nem mentesíti az Eu-t.

Az általánosiskolásokkal az a probléma, hogy kicsik, tehát nem lehetnek otthon egyedül, ha viszont ennyi szülő otthon maradna az problémás lenne gazdaságilag, mentálisan.
Ilyen alapon hogy fertőzhetnek és jajj szegény tanárokkal mi lesz, gyakorlatilag mindenki maradhatna otthon mert jajj mi lesz, ez eléggé kevés érv.
Van aminek működnie kell, és a kicsik sulija pont ilyen, mint a villamos, meg a távfűtés.
Az ország azért nem bénulhat le, mert van egy vírus ami azért nem a bubó pestis, és kis figyelemmel egyelőre kordában tartható.
A bezártságról pedig ne is beszéljünk, az a legrosszabb.
Én megúsztam, a feleségem nem, 2 hónap után már elég necces volt a home office.

A nap.... hát a kevés az már valami, a semminél több.
Európában a tömeges tesztelésnek már semmi értelme nem volt, ahhoz már túlságosan berobbant a járvány.
A lezárások későn jöttek, főleg nyugaton, mi még viszonylag időben léptünk.
Ha kínai módszer szerint zártak volna , azonnal tömeghisztéria lett volna, mert ugye a jogok amik járnak, a mozgás, a szólás stb.
Meg is lett az eredménye.
De visszatérve a tömegteszteléshez, jól látszik hogy nem sokat ér megfelelő zárás nélkül.
Szlovákok nagyjából semmire sem menek vele.
Nálunk megy a nyekergés a kocsma nyitogatás miatt, innentől felesleges erről beszélni, semmit nem ér.
Az oltási tervről nem nagyon lehet vitatkozni, sem felelősségre vonni érte akárkit is, mivel hogy nem jött oltás.
Ami jött azt beadták, tehát fennakadás nem nagyon volt.
Az első perctől regisztráció volt, mivel hogy ez nem kötelező oltás, honnan az ördögből tudná akárki hogy oltatni szeretne ha előtte nem regisztrál.
Akik nem regisztráltak később lesznek beoltva.
Valóban.
Csak ehhez is regisztrálni kell, ami nem egy megoldhatatlan feladat, még akkor is ha nincs orvosod.
Néha olyan érzésem van, mintha ovisok között élnék.
Tényleg mindenki helyett majd egy aszisztens fog intézkedni, mert felnőtt létére nem képes jelezni hogy oltatna?
Ez annyira gyerekes érvelés , inkább azt mutatja, hogy a vírus nem is lenne rossz, csak épp a butákat kellene támadja, és akkor a természetes szelekci tenné a dolgát, nem rád értettem, hanem azokra akik azt hiszik még kommunizmus van, és majd helyette valaki intézkedik.
Amúgy szerintem ha kapkodás lenne akkor ez sem így lenne :
qubit.hu/2021/01/13/a-beoltottak-aranyat-tekintve-izrael-vezet-magyarorszag-az-europai-kozepmezony-elen

A számok alapján , nagyon úgy néz ki hogy még sincs káosz, vagy kapkodás.
De cáfold meg ha gondolod, de úgy nézem a számok az én véleményem igazolják.

Ha az őszi sportrendezvényeket erőltetted volna, akkor nem nagyon tudnék ellenérvet a miértre, az tényleg hiba volt

A hívőségről pedig annyit, minden csak nézőpont kérdése. :)

ember100 2021.02.06. 23:42:05

Helló !

Eztetet te írtad nekem :)
Nem tudom ezt a hülyeséget honnan veszed, amit állítasz az kb az anarchiával egyenlő.
Ha így lenne minden nyitva lenne mindenki bulizna , senki nem viselne maszkot, nem fertőtlenítene, és gyanítom már eü sem volna.
Max fosztogató bandák.
?????

Ménár Atya 2021.02.07. 06:36:49

@ember100:
Cak a pontosság kedvéért:

"Helló !

(-Pontosan erről van szó a KÖVETKEZETESSÉGRŐL .
Most politikai gazdasági vagy még úgy sem döntenek.
Úgy tűnik hogy a hasukra ütnek és tesznek mondanak valamit-) Mármint a Fényességes Vezető és kúrmánya ."

Zárójelben a szerintem hülyeség rész, amit te írtál, és erre volt a válaszom amit még mindig tartok:
Ménár Atya:
Nem tudom ezt a hülyeséget honnan veszed, amit állítasz az kb az anarchiával egyenlő.
Ha így lenne minden nyitva lenne mindenki bulizna , senki nem viselne maszkot, nem fertőtlenítene, és gyanítom már eü sem volna.
Max fosztogató bandák."
És akkor így mindjárt értelmet is nyer, ha valós időrendbe rendezed.

Megjegyzés: a "kúrmány" kifejezést normál esetben a gyurcsány kormányra használják szlenggént, mióta az Őszodi beszédben maga vallotta be, hogy elkúrtuk nem kicsit, nagyon ...Idézem a fő hazudozó szavait:
"Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni. Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz."

És nem ez a gond hogy ezt elmondta, hogy tulajdonképp átvert mindenkit, hanem az, hogy ezek után még volt pofája maradni. Kulturáltabb országokban már azért is lemondanak, ha kiderül hogy elkúrták, nem hogy még hazudtak is ...........

Örülök hogy segíthettem! :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.02.07. 12:19:23

@Ménár Atya:
Már, hogy a francba ne állították volna helyre? Nézd már meg, hogy korábban mekkora hiányok voltak! Szerinted mekkora kiigazítás kellett ahhoz, hogy 3,7%-s hiány tudjanak felmutatni 2008-ban, amikor közben zuhan a GDP? De még a 2009-es 4,7 is szép eredmény. Amikor 2010-ben átadták a kormányzást, akkor olyan 3,5%-nál tartottak. Azt a Fidesz tornázta fel 4,4-re, majd 2011-ben 5,2-re. Aztán jött a három Matolcsy-csomag, ami tilos megszorításnak hívni, mert a megszorítás népnyúzás és olyan csak a szocik csinálnak.

A hitelfelvétel nem javítja az államháztartás egyenlegét, ezért azzal nem lehet ezt kozmetikázni.

Azért bizarr, hogy az elértéktelenedés miatt sírsz, mert akkor egy rövid időre valóban felment az 330-ra az euró, de utána gyorsan vissza is tért 270-re. Most meg 340-360 között mászkál. Ez miért nem baj?

A számok nem igazolnak téged, csak kreatívan értelmezed őket.
A trükkök százai és a hazudunk reggel azóta se szűnt meg. Azt hiszem 2015-ben voltunk kénytelenek újraszámolni az adósságot, mert az EU ránk szólt, hogy nem ér az, hogy a tartozást külső cégekbe szervezzük ki és így eldugjuk a könyvelésből. Egyébként most ez zajlik, de most az önkormányzatoknál és ki nem fizetett beszállítóknál.
Kb. ez történik: www.youtube.com/watch?v=C6QqSxmpRMM

Hasznos képesség,ha megtanulod megkülönböztetni a véleményeket a tényektől. De egyébként ő sem azt mondja, hogy elcseszték. Legalábbis, ha úgy értelmezed, hogy ez elcseszés, akkor szinte mindenki elcsesz mindent.
Hasonlóan hasznos, ha a forrásokat is megnézed. A Vadhajtások, a Mandiner írását vette át. A Mandinert meg a pártszékházból vezérlik. Ez minden, csak nem hiteles forrás.
Egyébként, csak, hogy tudd a britek december 31-től léptek ki és addig ugyanazok a szabályok vonatkoztak rájuk és láss csodát nem akadályozta őket. Tehát ezt, bármennyire is kényelmes, hazugság az EU-ra fogni. Egyébként most pont azon meg a balhé, hogy azt feltételezik, hogy az AstraZeneca az EU által vásárolt vakcinakészlet egy részét a briteknek adta el, megszegve a szerződését.

Én azt tökéletesen megértem, hogy szívás lenne mindenkinek, de nem is azt mondtam, hogy csináljuk ezt. Azt mondtam, hogy a járványnak akkor lenne a leggyorsabban vége. Ahogy mondtam: a politikusnak több szempontot mérlegelve kell döntenie.

Én egy éve home officeban vagyok. Nem mondom, utálom, de azért bele se haltam éppen.

Mi azért tudtunk időben lépni, mert hozzánk sokkal később jutott el.
A kínai módszer azért járhatatlan, mert Kínával ellentétben nálunk nem lokalizáltan bukkant fel, és mert Kína 1,4 milliárd lakossal rendelkezik, ebből a lezárt tartományban mindössze 10 millió él. Nem mindegy, hogy a kisujjad utolsó percét kell amputálni, vagy a deréktól lefelé az egészet, plusz egy vese és fél tüdő.
A szlovákok is mikor kezdték a tömeges tesztelést? Már rég túl voltak azon a fázison, amikor ez még csodaszer. A Dél-Koreaiak azonnal elkezdték. Meg is úszták komolyabb problémák nélkül. Az más kérdés, hogy nekik erre már volt kiépített infrastruktúrájuk.

Én akarok oltatni, de regisztrálni nem vagyok hajlandó. Én nem fogok az államnál kuncsorogni. Ahhoz vagyok szokva, hogy ha akarok egy szolgáltatást, akkor odamegyek a szolgáltatóhoz és fizetek érte, ő meg kiszolgál. Értem én, hogy hiánycikk a vakcina, és most jegyrendszer van, mert ez igazából a jegyrendszer analógiája, de majd akkor, ha végre ismét elérhető a piacon rám akkor számíthatnak.
Viszont, ha már itt tartunk, akkor érdekes mellékszál az influenza oltások. Eddig az is olyan volt, hogy odamentél a szolgáltatóhoz, fizettél, megkaptad. Ebből nem volt hiány, de az állam mégis lefoglalta a készleteket és így már csak rajta keresztül tudsz hozzájutni. Sőt, ugyanúgy rátette a kezét mindenféle gyógyszerre, amiről felröppent a hír, hogy esetleg hatásos...

Jaj,dehogy nincs káosz. Csak hallgasd őket és jegyzeteld. Egyik pillanatban ezt mondja a miniszterelnök, a másikban azt a tisztifőorvos, a harmadikban megszólal az egészségügyi miniszter, a negyedikben megjelenik a jogszabály és máris van négy különböző állításod. Valamennyire normális ilyen helyzetben az, hogy változik a helyzet, de az, hogy egy csapatban dolgozó emberek ennyire ne egyeztessenek, az szokatlan.
süti beállítások módosítása